شناسهٔ خبر: 61234743 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس‌جمهور وارد نایروبی شد

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری اسلامی ایران که از بامداد چهارشنبه ۲۱ تیر - سفر خود به سه کشور آفریقایی را آغاز کرده است، صبح امروز به وقت محلی در نخستین مقصد این سفر، وارد نایروبی پایتخت کنیا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بامداد چهارشنبه در صدر هیاتی عالی رتبه، با بدرقه رسمی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه، به دعوت رسمی روسای جمهور سه کشور کنیا، اوگاندا و زیمبابوه، تهران را به مقصد کنیا ترک کرد.

در این سفر وزرای بهداشت، جهاد کشاورزی، امور خارجه، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون علمی و فناوری و جمعی از معاونین وزارتخانه و دستگاه های اجرایی رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

آیت‌الله رئیسی صبح امروز وارد فرودگاه نایروبی شد و در بدو ورود مورد استقبال «آلفرد موتوآ» وزیر خارجه کنیا و برخی مقامات کنیایی این کشور قرار گرفت.

سپس آیین استقبال رسمی از سوی «ویلیام سامویی روتو» رئیس‌جمهور کنیا در محل کاخ ریاست جمهوری این کشور انجام شد.

رؤسای جمهور ایران و کنیا پس از معارفه هیأت‌های سیاسی، وارد مذاکره خصوصی شدند. مذاکرات مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور بخش دیگری از برنامه‌های امروز آیت‌الله رئیسی و هیأت همراه در کنیا است.

این نخستین سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آفریقا پس از ۱۱ سال است.

نظر شما