شناسهٔ خبر: 61234565 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

یحیی مهاجم 1.5 میلیون دلاری می‌خواهد

پرسپولیس فردا راهی ترکیه خواهد شد تا سخت‌ترین دوره مرحله آماده‌سازی‌اش را در این اردو پشت‌سر بگذارد.

صاحب‌خبر -

فرهیختگان: پرسپولیس فردا راهی ترکیه خواهد شد تا سخت‌ترین دوره مرحله آماده‌سازی‌اش را در این اردو پشت‌سر بگذارد. اردویی که قرار بود ۱۴ روزه باشد اما سرخپوشان هم مجبور شدند محل اردویشان را تغییر دهند و هم اینکه زمان آن را تقریبا نصف کنند؛ موردی که به مذاق یحیی گل‌محمدی خوش نیامد و او حالا مجبور است تغییراتی را در روند آماده‌سازی تیمش ایجاد کند. چه‌بسا سرخپوشان به جای سه بازی دوستانه در ترکیه نهایتا دو بازی در برنامه‌های خود داشته باشند که در این مورد هم هنوز هیچ چیز قطعی نیست. طبق شنیده‌های ما، سرخپوشان بازی‌های تدارکاتی خود را برای بعد از اردوی ترکیه و با تیم‌های داخلی برنامه‌ریزی خواهند کرد چراکه در اردوی پیش رو تمرینات این تیم بیشتر روی جنبه هوازی و بالا بردن توان بدنی این تیم طرح‌ریزی شده است. 

   پرسپولیس مدیون هوادار متمول

به گفته یحیی گل‌محمدی مشکلات اخیری که در پرسپولیس به وجود آمد و کلی حواشی برای این تیم و مدیرعاملش داشت نشات‌گرفته از مشکلات مالی بود. مشکلاتی که باعث شده بود علیرضا بیرانوند در آستانه جدایی قرار بگیرد و بازیکنان آزاد هم تمایلی برای تمدید قرارداد نشان ندهند. اما در این میان یک نفر باید ناجی می‌شد تا آرامش به پرسپولیس برگردد. در این مورد با خبر شدیم به مانند تابستان گذشته هوادار متمول ساکن کانادا بود که با دخالت به موقعش شرایط را در پرسپولیس تغییر داد. در واقع این فرد با کمک مالی خود به باشگاه پرسپولیس شرایطی را فراهم کرد تا علیرضا بیرانوند ماندنی شود. سعید صادقی، میلاد سرلک و گئورگی گولسیانی قراردادشان را تمدید کنند و مسعود ریگی به همراه محمد‌حسین کنعانی‌زادگان نیز به دیگر پیشنهادات پاسخ منفی داده و به نوعی به سمت پرسپولیس غش کنند. چه‌بسا اگر کمک این هوادار متمول نبود شاید هیچ‌یک از این اتفاقات رخ نمی‌داد. مشابه این اتفاق نیز فصل پیش رخ داد و بازیکنانی نظیر مرتضی پورعلی‌گنجی، بیرانوند، گولسیانی و سعید صادقی جذب شدند و میلاد سرلک هم قراردادش را برای یک فصل تمدید کرد. با توجه به همین قضیه برخی از این نفرات بد‌عادت شده و منتظر بودند تا اقدامی از سوی هوادار متمول صورت بگیرد تا برای قرارداد جدید اقدام کنند. 

البته که این هوادار متمول سال‌هاست که به باشگاه پرسپولیس کمک مالی می‌کند اما در زمان مدیریت رضا درویش بیشترین کمک‌ها از سوی او به این باشگاه انجام شده است. با این تفاسیر باید گفت پرسپولیس آرامش این روزهایش را بیشتر مدیون این هوادار پا به سن گذاشته است؛ فردی که 80 سال سن دارد و به خاطر علاقه به پرسپولیس و طرفداران این تیم به این باشگاه کمک می‌کند. 

   آمادگی برای پرداخت رضایتنامه عزت‌اللهی

یکی از بازیکنانی که یحیی گل‌محمدی تمایل زیادی دارد تا او را به خدمت بگیرد، سعید عزت‌اللهی است. از این رو رضا درویش و اطرافیانش بیش از 10 روز است که با باشگاه وایله دانمارک در حال رایزنی هستند تا برای رضایتنامه سعید عزت‌اللهی به توافق برسند. اگرچه این مذاکرات در حال نتیجه دادن بود اما دو باشگاه سپاهان و استقلال نیز برای جذب عزت‌اللهی اعلام آمادگی کردند تا قیمت رضایتنامه این بازیکن از سوی باشگاه دانمارکی حسابی بالا برود. مشابه همین اتفاق چند سال پیش درمورد شهریار مغانلو رخ داد که باعث شد باشگاه سانتاکلارا از رقابت تیم‌های ایرانی برای مهاجم مازادش سود کلانی ببرد. در شرایط فعلی هم رقابت سه باشگاه لیگ برتری برای جذب عزت‌اللهی از هر لحاظ به سود باشگاه دانمارکی است و راحت می‌تواند بابت بازیکنی که 6 ماه از قراردادش باقی مانده سود کلانی به جیب بزند. اما در مورد پرداخت پول رضایتنامه عزت‌اللهی از سوی باشگاه پرسپولیس باید گفت این باشگاه برای این موضوع هم روی کمک هوادار متمول خود حساب ویژه‌ای باز کرده است. 

   تعجب سرخپوشان از انتقال آل‌کثیر به سپاهان

خبر انتقال عیسی آل‌کثیر به سپاهان در تمرین سرخپوشان حسابی سر و صدا به پا کرد. در این میان برخی بازیکنان مدعی بودند که عیسی در آستانه پیوستن به تراکتور با رقم مالی خیلی خوب بوده و این وسط باشگاه سپاهان با ارائه پیشنهاد مالی بهتر به او باعث می‌شود راهی این تیم شود. همبازیان سابق عیسی همچنین مدعی بودند که برادر او در این انتقال نقش مهمی را ایفا کرده است. ضمن اینکه حضور چند مهاجم از جمله مغانلو، شکاری، آل‌کثیر، رضایی و... در لیست سپاهان نیز تعجب سرخپوشان را به همراه داشت. 

   ماجرای اختلاف پیروانی و بیرانوند

مدیر تیم پرسپولیس و علیرضا بیرانوند مدت‌هاست که رابطه تقریبا معمولی با یکدیگر داشته و بعد از فسخ قرارداد علی بیرو، افشین پیروانی تصمیم می‌گیرد او را آنفالو کند. اقدامی که خیلی زود با واکنش این دروازه‌بان همراه شده و او هم تصمیم به آنفالو کردن پیروانی می‌گیرد. حتی با بازگشت بیرانوند به جمع سرخپوشان رابطه این دو همچنان سرد باقی می‌ماند تا اینکه مدیر تیم پرسپولیس در مصاحبه عصر روز دوشنبه‌اش اعلام می‌کند که بیرانوند اشتباه و ابراز پشیمانی کرده و می‌خواهد جبران کند. اظهارنظری که اصلا به مذاق بیرانوند خوش نیامده و او بعد از ترک محل تمرین با مشورت با وکیلش تصمیم می‌گیرد جواب افشین را با یک استوری بدهد. باید دید این ماجرا درنهایت ختم به خیر خواهد شد یا در آینده باز هم برای پرسپولیس حواشی جدیدی را در پی خواهد داشت. 

   نیاز یحیی به یک گلر و یک مهاجم

اگرچه با آمدن میلاد سرلک لیست 19 نفره بزرگسالان پرسپولیس پر شد اما هنوز نقل و انتقالات در این تیم ادامه خواهد داشت. حتی اگر ماجرای انتقال سعید عزت‌اللهی ‌به جمع سرخپوشان نهایی شود باز هم یحیی در دو پست دروازه و خط حمله دنبال بازیکن است. اما در همین راستا با خبر شدیم که سرمربی سرخپوشان برای خط حمله به دنبال بازیکن گران‌قیمت است و این مورد را به باشگاه هم گفته است. از قرار معلوم جذب مهاجم مدنظر یحیی بیش از یک و نیم میلیون دلار برای باشگاه پرسپولیس آب خواهد خورد. در این مورد چند مهاجم به خود گل‌محمدی معرفی شده‌اند و او به همراه دستیاران ایرانی‌اش مشغول بررسی وضعیت آنهاست. در سوی دیگر باشگاه پرسپولیس هم با دو سه ایجنت ازجمله ایجنت لئاندرو پریرا چند گزینه را مدنظر دارند. البته شنیده می‌شود احتمال اینکه مهاجم جدید پرسپولیس به‌صورت قرضی به این تیم بیاید هم خیلی زیاد است از این جهت که لیست سرخپوشان پر است و این تیم برای اینکه مجبور نشود بازیکنی را کنار بگذارد باید یا بازیکن قرضی جذب کند یا اینکه شرایط سنی او زیر 23 سال باشد.

پ

نظر شما