شناسهٔ خبر: 61172569 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گرما در مازندران فردا اوج می‌گیرد

هوای مازندران امروز و فردا آفتابی بطوریکه دوشنبه نیمه مرکزی و شرقی استان دمای هوا تا ۴۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،کارشناس هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم هوای گرم در استان گفت: هوای استان امروز و فردا آفتابی و گرم است بطوریکه دوشنبه نیمه مرکزی و شرقی استان دمای هوا تا ۳۹ و غربی ۳۴ درجه سانتیگراد خواهد رسید.


فرجی ادامه داد: در این روز به دلیل بالا رفتن رطوبت دمای احساسی هوا بیشتر خواهد شد بطوریکه شهروندان دمای ۴۰ تا ۴۲ درجه سانتیگراد را حس خواهند کرد.


او به مردم و مسافران توصیه کرد: در این مدت مسافران و گردشگران از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری و در صورت لزوم نسبت به خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.


کارشناس هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه از روز سه شنبه از شدت گرمای هوا کاسته می‌شود گفت: از اواخر وقت سه شنبه با افزایش ابر شرایط برای رگبار‌های پراکنده و رعد و برق در سطح استان فراهم می‌شود.


فرجی افزود: آسمان استان روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه نیمه ابری تا ابری در ارتفاعات مه گرفتگی همراه با کاهش دما و رگبار‌های پراکنده پیش بینی می‌شود.


او گفت: از اواخر وقت پنج شنبه از ناپایداری جوی کاسته می‌شود و شاهد آسمان نیمه آفتابی همراه با افزایش نسبی در سطح استان خواهیم بود.


کارشناس هواشناسی مازندران ادامه داد: دریای خزر امروز و فردا موج کوتاه دارد و برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.


فرجی افزود: دشت ناز با بیشینه دمای ۳۷ درجه سانتیگراد دیروز، گرمترین و کلاردشت با کمینه دمای ۱۴ درجه بالای صفر صبح امروز سرد‌ترین نقطه استان گزارش شد.

نظر شما