شناسهٔ خبر: 61167544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در مراسم تجلیل از صنعتگران برتر اصفهان،

تجلیل از صنعتگران برتر اصفهان

از ۴۰ صنعتگر برتر و پیشکسوت اصفهان در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اصفهان؛ معاون وزیر صمت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در حاشیه ی  این آیین گفت: وزارت صمت از فروردین ۱۳۹۶ تاکنون، چند وزیر و سرپرست به خود دیده و برخی بی ثباتی ها، سیاستگذاری کلان و ریل‌گذاری اصولی را برای رسیدن به اهداف این وزارتخانه دچار مشکل کرده است.  

علی نبوی گفت: لازم است در برنامه هفتم توسعه که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، به افزایش توان صادراتی و خوشه‌سازی بین بُنگاه‌های تولیدی و صنعتی کشور توجه جدی شود.

وی گفت: امروز در کشور، کمبود جدی در زیرساخت‌های تامین مواد اولیه در بسیاری از حوزه‌ها و صنایع فولادی، معدنی، مسی و پتروشیمی وجود ندارد، اما باید زنجیره‌های ارزش را تکمیل و محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر تولید کنیم و توان صادراتی خود را در زمینه کالا‌های دارای ارزش افزوده بالاتر، با کمک کارآفرینان ارتقا دهیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان هم گفت: صنعت استان با مشکل ناترازی انرژی در تابستان و زمستان مواجه است و صنایع استان به طور تقریبی، نیمی از سال مجبورند زیر ظرفیت خود کار کنند یا تعطیل شوند.

آقای کمیلی ابراز اطمینان کرد که اگر نظام برنامه‌ریزی برای استفاده از انرژی و سهم بندی و تقسیم آن در تابستان و زمستان به خودِ استان‌ها واگذار شود، به طور قطع، مدیریت انرژی در کشور بهتر اِعمال خواهد شد.

وی افزود: ارائه دستورالعمل و پیچیدن یک نسخه کلی در مرکز برای کل کشور از انعطاف لازم برخوردار نیست.

<div id="video-display-embed-code_9858667"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3907545/9858667?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما