شناسهٔ خبر: 61167513 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توافق ایران و عراق برای تسهیل تردد زوار در اربعین امسال

خبرگزاری صدا و سیما

وزیر کشور در دیدار همتای عراقی خود، از توافق دو کشور برای تسهیل تردد زوار اربعین و حمل و نقل موکب ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛وحیدی با قدردانی از همکاری و تلاش خوب کشور عراق در ایام اربعین حسینی، گفت: در این نشست در خصوص تسهیل در ورود زوار، انتقال مواکب، تسهیلات رفاهی و خدماتی و نیز تردد اتباع کشور‌های دیگر که از مرز ایران به عتبات عالیات سفر می‌کنند توافقات خوبی صورت گرفت.

وی از اختصاص ۷ مرز برای خدمت به زوار حسینی در ایام اربعین خبر داد و گفت: توافق شد که در ایام اربعین حسینی ۶ مرز به تردد زوار اختصاص یابد و یک مرز هم ویژه حمل ونقل مواکب در نظر گرفته شود که نشان دهنده عمق روابط دو کشور و تلاش مسئولان برای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی است.

وحیدی همچنین تاکید کرد: برای تسهیل در تردد زوار، صدور گذرنامه ویژه اربعین در نظر گرفته شده است که تردد بر اساس آن صورت می‌گیرد.

الشمری وزیر کشور عراق نیز گفت:در این نشست توافق شد که در مرز دو کشور گیت‌های گذرنامه افزایش یابد و همچنین از اول صفر تا ۲۰ صفر، کمیسیون مشترک در دو طرف مرز تشکیل و مشکلات را بررسی می کنند.

 

<div id="video-display-embed-code_9859017"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3907729/9859017?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما