شناسهٔ خبر: 61159490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز اجرای طرح بورسیه صنعتی در دانشگاه مازندران

طرح بورسیه صنعتی امسال در دانشگاه مازندران اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه طرح بورسیه صنعتی دانشگاه‌ها، با هدف توانمند سازی، مهارت محوری و نیز جذب و حفظ استعداد‌های برتر انسانی، امسال در تمامی دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم اجرایی می‌شود گفت: در سال نخست اجرای این طرح، هشت شرکت صنعتی استان، برای مشارکت با دانشگاه مازندران اعلام آمادگی کردند.

علی نژاد افزود: این طرح با مشارکت دانشگاه، بنیاد نخبگان و واحد‌های صنعتی انجام می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه مازندران ادامه داد: داوطلبان آزمون سراسری امسال، برای انتخاب رشته، می توانند کد رشته‌های بورسیه تحصیلی این دانشگاه در رشته‌های مهندسی مکانیک، برق، صنایع، شیمی، برنامه نویسی، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، اقتصاد، حسابداری و علوم مالی را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست سه برابر ظرفیت‌های اعلام شده هر رشته پذیرش می‌شوند، گفت: بعد از انجام مصاحبه دانشجویان مستعد هر رشته انتخاب می‌شوند.

علی نژاد افزود: این طرح در سال نخست اجرا، برای دانشجویان دوره کارشناسی انجام می شود و دانشجویان پذیرفته شده در دو سال نخست، ۵۰ و در دو سال پایانی ۱۰۰ ساعت در واحد‌های صنعتی باید آموزش ببینند.

رئیس دانشگاه مازندران با تاکید بر اینکه در طرح بورسیه صنعتی به دانشجویان دستمزد هم پرداخت می شود گفت: دانشجویان پسر نیز می‌توانند پس از فراغت از تحصیل، در واحد‌های صنعتی دوره خدمت سربازی خود را سپری کنند.

طرح بورسیه صنعتی نخستین بار در دانشگاه یزد انجام شد و باتوجه به نتایج مثبت حاصل از آن، وزارت علوم همه‌ی دانشگاه‌های کشور را مکلف به اجرای این طرح کرد.

خانم دیوارگر گزارش می دهد...

<div id="video-display-embed-code_9857112"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3907237/9857112?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما