شناسهٔ خبر: 63158232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پذیرش ۵۵ دانشجوی بورسیه در دانشگاه نوشیروانی بابل

نخستین بار در تاریخ دانشگاه، ۵۵ دانشجوی بورسیه در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل پذیرفته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، معاون آموزشی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از تحصیل نخستین بورسیه‌های واحد‌های صنعتی مازندران، دانشگاه فرهنگیان و بورسیه شرکت سایپا در دوره جدید این دانشگاه خبر داد و گفت: برای نخستین بار در تاریخ دانشگاه در قالب این طرح‌ها ۵۵ دانشجوی بورسیه در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل پذیرفته شدند.

دکتر حمیدرضا توکلی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید، ۵۸۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند افزود: از این تعداد، ۳۵۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۱۷۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۶۰۰ دانشجو در مقطع دکتری، مشغول به تحصیل و حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، دانشجویان بین الملل هستند.

وی به شیوه جدید پذیرش دانشجوی کارشناسی از طریق بورسیه صنعتی اشاره  و خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، دانشجوی پذیرفته شده موظف است حداقل یک روز در هفته را در واحد صنعتی بورس کننده، بگذراند.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل همچنین از پذیرش حدود هزار نودانشجو در مقطع کارشناسی و حدود ۵۰۰ دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی در سال تحصیلی جدید در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل خبر داد.

دکتر توکلی افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم امسال دانشگاه، پذیرش دانشجو بورسیه در رشته‌های علوم پایه و کمک به دانشگاه فرهنگیان است که بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، برای اولین بار در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، حدود ۴۵ دانشجوی بورسیه در رشته‌های فیزیک و ریاضی پذیرفته شدند که بر اساس این تفاهم نامه، دانشجویان پذیرفته شده فرهنگیان، سال اول و دوم تحصیل خود را در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل حضور داشته و دروس پایه و اصلی را آموزش می‌بینند و دو سال بعدی را که مربوط به آشنایی با روش تدریس و دروس مختص معلمی است در دانشگاه فرهنگیان خواهند گذراند.

معاون آموزشی دانشگاه، همچنین  به پذیرش دانشجویان بورسیه شرکت سایپا و واحد‌های صنعتی استان مازندران اشاره و تاکید کرد: امیدواریم در سال تحصیلی آینده، دانشجوی بورسیه بیشتری را در رشته‌های فعال این دانشگاه پذیرش کنیم تا با تامین نیروی انسانی ماهر برای واحد‌های صنعتی ، انگیزه دانشجویان را نسبت به آموزش موثر و کسب مهارت، افزایش دهیم.

وی همچنین تصریح کرد: علاوه بر پذیرش دانشجوی بورسیه از طریق کنکور سراسری، در حال پیگیری مرحله دوم بورسیه صنعتی هستیم تا بدین صورت  دانشجویان ممتاز دانشگاه در رشته‌های مورد نظر را شناسائی و آن‌ها را به بنیاد نخبگان مازندران معرفی کنیم  و سپس در صورت موافقت بنیاد نخبگان و واحد‌های صنعتی استان، دانشجویان ممتاز دانشگاه، بورسیه واحد صنعتی شده و از مزایای بورسیه بهره مند شوند.

 

نظر شما