شناسهٔ خبر: 61127981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در حاشیه برگزاری اجلاسیه طلاب و علمای شهرستان زیرکوه؛

سند هویتی آیت‌الله «محمد صادق اوحدی» رونمایی شد

دومین اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه و بزرگداشت آیت‌الله «محمد صادق اوحدی» از علمای برجسته خراسان جنوبی در شهر زهان شهرستان زیرکوه برگزار و در حاشیه این مراسم از سند هویتی آیت‌الله «اوحدی» رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، دومین اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه و بزرگداشت آیت‌الله «محمد صادق اوحدی» از علمای برجسته خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) با حضور سردار «سیاری» جانشین اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «قناعت» استاندار خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین «خیاط» مدیر حوزه علمیه خراسان و جمعی از مسئولان در شهر زهان شهرستان زیرکوه برگزار شد.

«قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی، سرلشکر پاسدار «سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران و آیت‌الله «عبادی» نماینده ولی فقیه در استان برای برگزاری اجلاسیه بزرگداشت آیت‌الله حاج شیخ «محمدصادق اوحدی» پیام صادر کردند.

آیت‌الله «محمد صادق اوحدی» عالم فرزانه و دانشمند توانا در علوم دینی، سال ۱۳۲۱ هجری قمری در خانواده مذهبی و عالم‌پرور دیده به جهان گشود و از سن ۱۰ تا ۱۵ سالگی در مدرسه جعفریه زهان از توابع شهرستان زیرکوه نزد والد خویش و سایر علمای محل تحصیل کرد و سپس در سال ۱۳۳۶ برای تکمیل تحصیلات رهسپار مشهد مقدس شد.

مرحوم آیت الله اوحدی در این سال با کسب اجازه از محضر آیت‌الله «بروجردی» حوزه علمیه زهان را دایر کرد و سال ۱۳۴۲ ساختمان مدرسه نیز به همت وی تجدید بنا و در سال ۱۳۴۷ فعالیت مدرسه رسما شروع شد.

فعالیت علمی و تلاش این عالم بزرگوار در علوم مختلف علمی و مذهبی سبب شد تا ایشان از چهار مرجع عصر خویش اجازه اجتهاد دریافت کند. علاوه بر فعالیت‌های علمی و دینی، ذوق و طبع شعر این عالم فرزانه نیز در خور تحسین و اشعارش در مدح ائمه اطهار نمونه‌هایی عالی از عشق و ارادت وی به ساحت مقدس ائمه اطهار(علیهم‌السلام) است. وی در آبان ۱۳۶۸ دعوت حق را لبیک گفت.

بر اساس این گزارش؛ در حاشیه دومین اجلاسیه طلاب و علمای شهرستان زیرکوه از سند هویتی آیت‌الله «اوحدی» رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما