شناسهٔ خبر: 61087533 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتصاب عمومی در شهرهای فلسطین در همبستگی با مردم جنین

تهران - ایرنا - شهرهای فلسطین در همبستگی با مردم جنین که برای دومین روز متوالی تحت حملات نظامیان رژیم صهیونیستی قرار دارند، در اعتصاب عمومی به سر می‌برند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری فلسطینی سما، اعتصاب عمومی بیشتر شهرهای فلسطین در کرانه باختری و برخی روستاها و شهرک‌ها در قدس اشغالی را در همبستگی با مردم جنین که برای دومین روز متوالی تحت حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار دارند، فرا گرفته است.

بر اساس این گزارش، در بیشتر شهرهای فلسطین مغازه‌ها درهای خود را بسته‌اند و رفت و آمد شهروندان تقریباً به طور کامل تعطیل شده است.

به نوشته خبرگزاری سما در حالی که بسیاری از شهرهای فلسطین شب گذشته شاهد درگیری‌های خشونت‌آمیز بودند که تا بامداد امروز در چندین محور از مناطق جداگانه کرانه باختری ادامه داشت، خشم بر تمامی استان‌های سرزمین فلسطین حاکم است.

منابع فلسطینی از تداوم درگیری‌ها بین نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی و مبارزان فلسطینی در شهر و اردوگاه «جنین» در کرانه باختری رود اردن و حمله این نیروها به خبرنگاران و جلوگیری آن‌ها از امدادرسانی جمعیت هلال احمر فلسطین خبر می‌دهد.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، درگیری‌ها میان مبارزان فلسطینی و نیروهای اشغالگر صهیونیستی در جنین همچنان ادامه دارد و گردان جنین وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که به یاری خداوند مبارزان این گردان توانستند با نیروهای صهیونیستی در محور «الزهراء» مقابله کنند و با گلوله و بمب آن‌ها را هدف قرار دادند.

این حمله همزمان با شدت گرفتن درگیری میان نیروهای مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیستی انجام می‌شود.

در همین حال، مدیر بخش اورژانس هلال احمر فلسطین اعلام کرد: با تداوم تجاوزگری نیروهای اشغالگر در «جنین» اوضاع انسانی در آنجا هر لحظه بدتر از قبل می‌شود و آن‌ها از حضور ما در آن منطقه و انجام فعالیت‌های امدادی ممانعت می‌کنند.

وی اعلام کرد که اوضاع انسانی در اردوگاه جنین بسیار وخیم شده است و ساکنان اردوگاه به دارو، آب و غذا نیاز دارند.

حملات نظامیان صهیونیست به اردوگاه و شهر جنین از روز گذشته آغاز شد و صهیونیست‌ها اقدام به منفجر کردن خانه‌ها و ساختمانها و تخریب گسترده خیابان‌ها می‌کنند.

در پی یافته شدن صبح امروز پیکر یک شهروند دیگر فلسطینی در جنین، وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین آمار خود از افزایش شمار شهدای فلسطینی در جریان یورش هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر اردوگاه جنین در کرانه باختری رود اردن به ۱۱ شهید و ۱۰۰ زخمی خبر داد که حال ۲۰ تن آن‌ها وخیم گزارش می‌شود.

در همین حال، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه به زعم خود از بازداشت حدود ۱۲۰ جوان فلسطینی در شهر و اردوگاه جنین خبر داد و گفت که هنوز نظامیان اشغالگر بدنبال رسیدن به ۱۰ هدف دیگر در مرکز این اردوگاه هستند.

او همچنین به زعم خود شمار مبارزان فلسطینی در جنین را ۳۰۰ نفر برشمرد و مدعی شد که فهرستی از ۱۶۰ نفر را در اختیار دارد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ شهروند فلسطینی اردوگاه را ترک کرده اند.

در مقابل، گردان جنین وابسته به «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: تلاش ارتش دشمن صهیونیستی در تخلیه غیرنظامیان بی‌دفاع از اردوگاه جنین اقدامی شکست خورده است که هرگز نخواهد توانست عزم واراده جوانان فلسطینی و مجاهدان آن را سست کند.

شاهدان عینی صبح امروز همچنین از حمله دوباره هوایی رژیم صهیونیستی به محله عبدالله عزام در شهر جنین خبر دادند.

در همین حال، گردان جنین امروز سه شنبه اعلام کرد که چهارمین ریز پرنده ارتش رژیم صهیونیستی را بر فراز جنین سرنگون کرده است.

همزمان گروههای مبارز فلسطینی تاکید کردند که در دو روز گذشته شماری از نظامیان صهیونیست را کشته و زخمی کرده‌اند اما رژیم صهیونیستی شمار تلفات خود در نبرد جنین را کتمان می‌کند.

برخی رسانه‌ها نیز تصاویر و ویدئوهای پرواز بالگردهای نظامی رژیم صهیونیستی و نقل و انتقال کشته و زخمی‌های ارتش این رژیم در جنین را طی دیروز و امروز منتشر کرده اند.

خبر دیگر از جنین حاکی است که نیروهای رژیم صهیونیستی برای ممانعت از امدادرسانی به زخمی‌ها به سمت ورودی بیمارستان دولتی شهید خلیل سلیمان در جنین گازهای اشک‌آور شلیک می‌کنند.

حمله وحشیانه روز دوشنبه رژیم صهیونیستی به جنین با واکنش شدید نهادها و کشورهای اسلامی و عربی روبه‌رو شده و این کشورها جنایت آفرینی رژیم آپارتاید را نقض آشکار قوانین بین المللی دانسته و بر لزوم مقابله جامعه بین المللی با آن تاکید کرده‌اند.

نظر شما