شناسهٔ خبر: 61074133 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انجام 5520 مورد سرم‌تراپی حجاج ایرانی

رئیس جمعیت هلال‌احمر از انجام 5520 مورد سرم تراپی برای حجاج ایرانی خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، پیر حسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی در ایام حج تمتع و همچنین اشاره به گرمای هوا در عربستان و خدمت به زائران گرمازده، گفت: در مجموع بیش از 438 هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ارائه شده که از این تعداد، 5520 مورد سرم تراپی بوده است.

 کولیوند با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان هلال‌احمر ایران در مراسم حج تمتع در کشور عربستان گفت: از روز سوم خردادماه جاری و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا روز 12 تیرماه،  438 هزار و 249 خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز درمانی ثابت و سیار هلال احمر ایران به حجاج ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت در مجموع، 326 هزار و 999 مورد ویزیت عمومی، تخصصی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، بیمارستان هلال‌احمر و بیمارستان‌های صحرایی هلال‌احمر در عرفات، منا و مشعر به حجاج ارائه شده است. همچنین 78 مورد عمل جراحی و بخیه در حوادث و سوانح روی داده برای حجاج کشورمان انجام شده است.

کولیوند گفت: در این مدت 1794 مورد بستری،  17 هزار و 526 مورد خدمات پاراکلینیکی شامل نوار قلب، عکس رادیولوژی و ...، 71 هزار و 93 مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده همچنین 5520 مورد سرم تراپی برای حجاج در این مدت انجام شده که بخشی از آن مربوط به گرمای بیش از حد هوا در عربستان و گرمازدگی زائران بوده است.

وی ادامه داد: 2845 مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در حال حاضر 44 زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و ۲۲ زائر نیز در بیمارستان سعودی بستری هستند.

پایان پیام/

نظر شما