شناسهٔ خبر: 61071631 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روند همکاری‌های ایران و ارمنستان در حوزه‌‌های مختلف بررسی شد

در دیدار خداحافظی سفیر ایران با رئیس جمهور ارمنستان، وضعیت همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی و حفاظت از محیط زیست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، عباس بدخشان ظهوری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در پایان ماموریت خود امروز (دوشنبه) ۱۲ تیر ماه با «واهاگن خاچاطوریان» رئیس جمهور ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور ارمنستان در این دیدار از تلاش‌های سفیر ایران در دوران تصدی این سمت و در راستای توسعه روابط دو کشور قدردانی کرد.

بدخشان ظهوری نیز با اشاره به تحولات سال‌های اخیر در روابط دوجانبه ابراز امیدواری کرد که در سایه تلاش مشترک مقامات دو کشور، روند گسترش و تعمیق روابط دوجانبه ادامه یابد.

در این دیدار، طرفین درباره وضعیت همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی، حفاظت از محیط زیست، توسعه زیرساخت‌ها به ویژه تکمیل جاده شمال به جنوب در ارمنستان، همکاری در حوزه علوم و فناوری و نیز ظرفیت‌های موجود برای اجرای پروژه‌های مشترک رایزنی کردند.

عباس بدخشان ظهوری همچنین امروز (دوشنبه) ۱۲ تیر ماه با آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

قرار است «مهدی سبحانی» به عنوان سفیر جدید ایران در ارمنستان عهده‌دار این سمت شود. او اخیرا با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دیدار کرد. سبحانی پیش از این عهده‌دار سفارت ایران در سوریه بود و به جای او نیز حسین اکبری به عنوان سفیر جدید ایران در دمشق منصوب شد.

سبحانی پیش از این در سمت‌های مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و رصد راهبردی وزارت امور خارجه، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان، معاون مدیرکل غرب آسیای وزارت امور خارجه و معاون سفیر در کشورهای ترکمنستان و اوکراین مشغول به فعالیت بوده است.

پایان پیام/

نظر شما