شناسهٔ خبر: 61054413 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد:

باید تدابیر جمعی برای برخورد با هتک حرمت مکرر قرآن اتخاذ شود

سازمان همکاری اسلامی خواستار اتخاذ برنامه‌ای جمعی برای برخورد با هتک حرمت‌های مکرر قرآن کریم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، سازمان همکاری اسلامی خواستار اقدامات جمعی علیه هتک حرمت مکرر قرآن کریم شد.

این سازمان در نشستی که با حضور کشورهای عضو برای بحث در مورد اقدامات نفرت‌پراکنانه مذهبی برگزار شده بود، بر لزوم اعمال قوانین بین‌المللی برای منع نفرت مذهبی تأکید کرد.

به گزارش تلویزیون دولتی عربستان سعودی، سازمان همکاری اسلامی امروز یکشنبه خواستار اقدامات دسته جمعی علیه هتک حرمت مکرر قرآن کریم و توهین به پیامبر اسلام (ص) شد و تأکید کرد هتک حرمت قرآن و توهین به پیامبر (ص) اسلام‌هراسی معمولی نیست.

پیش از این، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران پیشنهاد برگزاری نشست اضطراری شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی همزمان با نشست وزرای امور خارجه کشورهای غیرمتعهد در باکو را به منظور بررسی واکنش به توهین و هتک حرمت قرآن کریم مطرح کرده بود.

نشست سازمان همکاری اسلامی با حضور کشورهای عضو کمیته اجرایی این سازمان شامل ترکیه، عربستان سعودی، گامبیا، پاکستان، موریتانی و کامرون برگزار می‌شود.

هدف از این نشست، بررسی اقداماتی است که باید در برابر اقدامات ناپسند که قرآن کریم را هدف قرار می‌دهد، انجام و موضع مشترکی است که باید اتخاذ شود.

نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در پی آتش زدن یک نسخه از قرآن کریم برگزار می‌شود که توسط سیلوان مومیکا، پناهنده عراقی، در روز اول عید قربان در مقابل مسجد استکهلم و با موافقت مقامات سوئدی انجام شده است.

انتهای پیام

نظر شما