شناسهٔ خبر: 61043459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

اعطای تسهیلات محلات بازآفرینی در زنجان به کندی پیش می‌رود

زنجان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: متاسفانه اعطای تسهیلات خود مالکی و محلات باز آفرینی شهری در این استان مشکل ساز شده است چرا که همکاری لازم از سوی بانک‌های عامل در این خصوص انجام نمی گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اصغر اسماعیلی روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان با بیان اینکه سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری ۹ هزار و ۲۱ واحد است افزود: از این تعداد یک هزارو ۲۰۰ واحد آن شروع و ۵۷۴ مور برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که طبق تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی با بانک های عامل نسبت به تسریع در پرداخت تسهیلات در این بخش تاکید شده است اما این روند در استان مطلوب نیست.

این مسوول ادامه داد: همچنین سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه ساخت ۱۸ هزار و هشت واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آغاز شده است افزود: از این تعداد ۱۷ هزار و ۶۳۲ واحد مسکونی به بانک معرفی شده و ۱۶ هزار و ۸۳۸ واحد مسکونی هم تسهیلات لازم را دریافت کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با یادآوری اینکه سهم استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی است گفت: مقدار زمین تامین شده در استان برای تولید ۴۸ هزار و ۲۲۸ واحد مسکونی شهری است.

وی با بیان اینکه پروژه های نهضت ملی مسکن در ۲ منطقه غرب و شرق زنجان در حال اجراست اضافه کرد: میانگین پیشرفت پروژه های مسکن ملی در استان بین ۴۵ تا ۵۰ درصد است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر فرآیند ساخت و اتمام پروژه های نهضت ملی مسکن در استان با جدیت در دست اجراست که طبق برنامه ریزی ها تعدادی از واحدها در بازه زمانی چهار ماهه افتتاح خواهد شد.

نظر شما