شناسهٔ خبر: 61043459 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

اعطای تسهیلات محلات بازآفرینی در زنجان به کندی پیش می‌رود

زنجان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: متاسفانه اعطای تسهیلات خود مالکی و محلات باز آفرینی شهری در این استان مشکل ساز شده است چرا که همکاری لازم از سوی بانک‌های عامل در این خصوص انجام نمی گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اصغر اسماعیلی روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان با بیان اینکه سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری ۹ هزار و ۲۱ واحد است افزود: از این تعداد یک هزارو ۲۰۰ واحد آن شروع و ۵۷۴ مور برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که طبق تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی با بانک های عامل نسبت به تسریع در پرداخت تسهیلات در این بخش تاکید شده است اما این روند در استان مطلوب نیست.

این مسوول ادامه داد: همچنین سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه ساخت ۱۸ هزار و هشت واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آغاز شده است افزود: از این تعداد ۱۷ هزار و ۶۳۲ واحد مسکونی به بانک معرفی شده و ۱۶ هزار و ۸۳۸ واحد مسکونی هم تسهیلات لازم را دریافت کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با یادآوری اینکه سهم استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی است گفت: مقدار زمین تامین شده در استان برای تولید ۴۸ هزار و ۲۲۸ واحد مسکونی شهری است.

وی با بیان اینکه پروژه های نهضت ملی مسکن در ۲ منطقه غرب و شرق زنجان در حال اجراست اضافه کرد: میانگین پیشرفت پروژه های مسکن ملی در استان بین ۴۵ تا ۵۰ درصد است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر فرآیند ساخت و اتمام پروژه های نهضت ملی مسکن در استان با جدیت در دست اجراست که طبق برنامه ریزی ها تعدادی از واحدها در بازه زمانی چهار ماهه افتتاح خواهد شد.