شناسهٔ خبر: 61036939 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رجزخوانی صهیونیست‌های وحشت‌زده برای حزب‌الله

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

صهیونیست‌ها در شرایطی برای تهدید حزب‌الله به منظور برچیدن چادر‌هایی که در مرز لبنان با این رژیم مستقر کرده است، بیروت را به پشتوانه پاریس و واشنگتن تحت فشار گذاشته و لبنان را تهدید کرده‌اند که یک چهره نظامی این رژیم ضمن تشریح ضعف‌های ارتش صهیونیست‌ها اذعان کرد، تل‌آویو چشم‌انداز راهبردی خود را از دست داده است و نمی‌تواند وارد جنگی منطقه‌ای شود.
به تازگی فرماندهی مسئول فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در مرز‌های لبنان و سوریه با اشاره به آغاز فعالیت حزب‌الله، اعلام کرد که این فعالیت در دو مرحله پیگیری می‌شود. بر این اساس، حزب‌الله در مرحله اول برای انتقال نیرو‌های الرضوان یا همان نیروی نخبه حزب‌الله از عمق جنوب لبنان به پایگاه‌های جدید در منطقه مرزی برای تشکیل نیرو تلاش می‌کند تا به این ترتیب قادر به نفوذ به اراضی اسرائیلی در چندین پایگاه در یک زمان واحد باشند. حزب‌الله در مرحله دوم، پست‌های دیده‌بانی را در طول مرز‌ها در ده‌ها متری خط مرزی با اسرائیل و در یک مسافت بسیار نزدیک به خط آبی (خط آتش‌بس) ایجاد کرده است. سایت واللا اخیراً به نقل از منابعی در دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «حزب‌الله پایگاه‌های موقتی را در مرز‌ها ایجاد می‌کند و بعد از آن عملیات موضع‌گیری را از طریق استقرار نیرو‌ها و ایجاد زیرساخت آغاز می‌کند.» در گزارشی که واللا به این منظور منتشر کرده، آمده است: «یک ماه پیش و بدون هیچ‌گونه هشدار اطلاعاتی، نیرو‌های ارتش اسرائیل در منطقه مزارع شبعا شاهد فعالیت غیرمعمول حزب‌الله در نزدیکی خط آبی بودند. حزب‌الله دو چادر را نصب کرده و نیرو‌های مسلح خود را در آن مستقر کرد. این پایگاه جدید در اراضی اشغالی و در صد‌ها متری پایگاه نظامی حزب‌الله در اراضی لبنان ایجاد شده است.»
رژیم صهیونیستی با استناد به این اطلاعات و با همکاری کشور‌هایی از جمله فرانسه و امریکا می‌کوشد بیروت را برای تخلیه چادر‌های نظامی که حزب‌الله در منطقه مرزی لبنان و اراضی اشغالی برپا کرده است تحت فشار بگذارد. این رژیم در نامه‌ای تهدیدآمیز به لبنان مهلتی را برای برچیدن این چادر‌ها تعیین و اعلام کرد که در غیر این صورت برخورد خواهد کرد. در این زمینه، ارتش این رژیم از طریق کانال‌های دیپلماتیک، ارتش لبنان را تحت فشار قرار داده است و در واکنش به این تحرکات حزب‌الله، ایجاد مانعی را در چندین پایگاه در طول مرز‌ها با لبنان با هماهنگی نیرو‌های موقت سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) آغاز کرده است. همچنین فعالیت‌های جاسوسی خود را در مرز‌ها برای رصد کردن هرگونه فعالیتی از جانب حزب‌الله لبنان افزایش داده است. تل‌آویو صد‌ها میلیون شِکِل را به این طرح که با رهبری اوری گوردین، فرمانده منطقه شمالی ارتش این رژیم انجام می‌شود، اختصاص داده است. این طرح شامل حفر کانال‌ها، ایجاد دیوار‌ها و قرار دادن تکنولوژی‌های پیشرفته در اماکن برای جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی است.
حماس، شاخه حزب‌الله در فلسطین
صهیونیست‌ها در شرایطی برای حزب‌الله خط و نشان می‌کشند که اسحاق بریک، ژنرال نیرو‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در روزنامه هاآرتص و پایگاه مگافون با اشاره به توانایی نظامی این رژیم نوشت: «یادمان باشد که کشاورزان برنج در ویتنام، قدرت بزرگ امریکا را شکست دادند. این نمونه بیانگر آن است که برای پیروزی در جنگ‌ها، نمی‌توان تنها به برتری تکنولوژی دل خوش کرد بلکه نیرو‌ها باید روحیه رزمی بالایی داشته و به درستی مسیر خود، ایمان داشته باشند.» بریک اذعان کرد: «حملات موشکی حزب‌الله علیه اسرائیل در حالی انجام می‌شود که از آن طرف، نیرو‌های یگان الرضوان شامل ۱۰ هزار رزمنده متشکل از کماندو‌های توانمند با سلاح‌های پیشرفته از مرز‌های زمینی عبور کرده و به شهرک‌های شمالی می‌رسند. آن چیزی که نگران‌کننده است این است که به ساکنان شهرک‌های شمالی دستور داده شده در دو ساعت نخست آغاز جنگ این منطقه را ترک کنند در غیر این صورت، شهرک‌های مذکور قفل و محاصره می‌شود.»‌وی افزود: «ارتش ما، آمادگی رویارویی با دشمن در چند جبهه را ندارد. این یک واقعیت بدون سانسور و روتوش است. ما شاهد شکست نیروی هوایی ارتش در مقابل موشک‌هایی بودیم که از نوار غزه در نبرد اخیر علیه جنبش جهاد اسلامی، شلیک شدند.» بریک تصریح کرد: «مسئله‌ای که باید به آن توجه کنیم، تداوم حملات موشکی جنبش جهاد اسلامی بعد از ترور رهبران آن است و از آن خطرناک‌تر، افزایش این حملات به سمت جنوب بود. جهاد اسلامی می‌کوشد زندگی روزمره را مختل کند.» این چهره نظامی یادآور شد که بررسی تحولات اخیر نشان می‌دهد، اسرائیل چشم‌انداز راهبردی خود را از دست داده است و بنابراین برای ورود به یک نبرد منطقه‌ای، آماده نیست. جنبش حماس عملاً تبدیل به شاخه حزب‌الله در فلسطین شده است.
بنا به گزارش‌های رسیده، در صورت آغاز یک جنگ، رژیم صهیونیستی، روزانه شاهد اصابت ۵ هزار موشک و خمپاره در اراضی اشغالی خواهد بود. این تنها در نخستین روز‌های جنگ رخ می‌دهد، به‌طوری که موج نخست موشک‌های حزب‌الله، بیشتر از کل موشک‌هایی خواهد بود که این حزب در جنگ سال ۲۰۰۶ شلیک کرده است. این ژنرال صهیونیست اضافه کرد، ارتش تل‌آویو تاکنون در هیچ یک از جنگ‌های صورت گرفته علیه حماس و جهاد اسلامی پیروز نشده است. این در حالی است که ارتش، تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر از جنبش‌های مذکور در اختیار دارد. نیمی از اراضی اشغالی در جریان حملات نیرو‌های فلسطینی، فلج شده بود و در صورت درگرفتن یک جنگ منطقه‌ای، این روند ۱۰ برابر می‌شود. ژنرال بریک در خصوص ایران نیز گفت: «تل‌آویو باید بداند حمله به برنامه هسته‌ای ایران پیامد‌هایی خواهد داشت؛ از جمله اینکه شاهد هجوم هزاران موشک به صورت روزانه علیه اسرائیل خواهیم بود؛ خرابی‌هایی که به بار خواهد نه در تصور ما می‌گنجد نه اجداد ما.»

نظر شما