شناسهٔ خبر: 61028766 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

المعلومه نوشت:

شعار «آزادی بیان» غرب دروغی بیش نیست

حمید محمدطاهری

درپی اهانت به قرآن کریم برای چندمین بار در سوئد تحت مجوز دولت این کشور، یک رسانه عرب زبان در تحلیل اهداف این اقدام شنیع نوشته است که شعار آزادی بیان غرب گمراه کننده بوده و دروغی بیش نیست و غرب از آن به عنوان حربه‌ای علیه اسلام و مسلمانان بهره می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، عصر روز چهارشنبه، یک فرد افراطی سوئدی به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید. وی پس از آنکه پلیس این کشور مجوزی برای برگزاری تظاهرات ضداسلامی صادر کرد، این جنایت را مرتکب شد.

خبرگزاری المعلومه عراق در یادداشتی به قلم «أرکان البنداوی» درباره اهداف این اقدام نوشته است: هتک حرمت قرآن، از اصطلاح آزادی‌ها به عنوان چتری برای تجاوز به مقدسات مسلمانان و مشروعیت بخشیدن به اعمال آن با مجوز و حمایت دولت‌ها استفاده می‌کند و این دقیقا همان اتفاقی است که در سوئد رخ می‌دهد.

این اقدامات افراطی همان چیزی است که توسط ایدئولوژی پوسیده شده‌ای اتخاذ شده است که تروریست‌های القاعده و داعش را به وجود آورده است. آنها مقدسات را آتش زدند و به آنها توهین کردند و به بهانه آزادی بیان، جنایت، قتل و کشتار و آزار و اذیتی باقی نماند که انجام ندهند.

اکنون می‌توان گفت که شعار آزادی‌ها و دعوت به آن از محتوای اصلی خود تهی شده و به حربه‌ای علیه اسلام تبدیل شده است.

کسانی که می‌گویند آنچه اتفاق می‌افتد؛ واکنشی به جنایات تروریسم و ​​افراط گرایی است، خوب می‌دانند که دولت‌هایشان چه میزان از این گروه‌ها حمایت می‌کنند، چگونه تشکیل شده‌اند و چه کسی آنها را از نظر فکری، اقتصادی و سیاسی تغذیه می‌کند و فضاهای رسانه‌ای گسترده‌ای را در اختیارشان قرار داده است.

همچنین تمامی جهانیان می‌دانند مسلمانانی که از اسلام ناب محمدی در عراق پیروی می‌کنند، چگونه در راستای حفظ دین و شریعت حضرت رسول اکرم (ص)، با آن گروه منحرف (داعش) جنگیدند و آن را شکست دادند.

یک واقعیتی ضمنی وجود دارد و این واقعیت به وسیله ابزارها و افرادی هدایت می‌شود که نگران فروپاشی تاج و تخت خود هستند و نمی‌دانند که با این اقدامات خانه‌هایشان را با دست خود و با دست مؤمنان ویران می‌کنند. آنها خانه‌هایشان را با اهانت به نماد انسانیت ویران می‌کنند.

ترس آنها از معادل عینی است که مفاهیم و ارزش‌های انسانی دین مبین اسلام و سیره پیامبر (ص) در مقابل انحطاط وحشتناکی که بشریت را به ورطه رذیلت‌ها می‌کشاند، شکل داده است.

حال این سؤال مطرح می‌شود که چه چیزی آنها را به ارتکاب این اقدام شنیع ترغیب می‌کند؟

آنها نگران افقی بودن گسترش نفوذ و حرکت اسلام اصیل میان جوامع هستند، این حقیقتی است که از مواجهه با آن بیم دارند.

هر اتفاقی که رخ دهد، مفاهیم محمدی راهی برای ریشه‌ دواندن پیام اسلام در قلب، جان و ذهن بشریت می‌یابد، تا تفاوت میان ارزش و مادی‌گرایی را مشخص کند  و پرده از سطوح انحطاط و زوال اخلاقی و زندگی حیوانی بردارد.

انتهای پیام

نظر شما