شناسهٔ خبر: 60996806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت توجه دولت به معیشت و مطالبات مردم

خبرگزاری صدا و سیما

خطیب نماز عید سعید قربان ایلام با اشاره به تلاش‌ها و توجه دولت برای تامین معیشت مردم، گفت: مسئولان در راستای تثبیت قیمت‌ها تلاش کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین صفرلکی در خطبه‌های نماز عید قربان شهر ایلام،به بیانات تیزبینانه رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری ملاک قضاوت عملکرد و خروجی کار مسئولان را میزان رضایتمندی مردم دانست و تاکید کردند هیچ فرد یا جناحی نباید برای مردم بار روانی ایجاد کند.

وی به تغییر مکرر و لحظه‌ای قیمت کالا‌ها اشاره کرد و افزود:تغییر لحظه‌ای کالا‌ها و اقلام مورد نیاز، یک فشار روانی سنگین را بر مردم وارد می‌سازد و باید حاصل همه تلاش‌ها در سر سفره و زندگی روزمره مردم احساس شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفرلکی همچنین با انتقاد از وضعیت توزیع آب شرب شهر ایلام، گفت: به علت عدم توزیع متوازن و عادلانه برخی نقاط شهر در طول شبانه روز با مشکل دریافت آب مواجه است و در برخی مناطق وفور آب را شاهد هستیم.
وی تاکید کرد: مسئولان باید آگاه باشند که هرگونه کم کاری یا اهمال و سهل انگاری از سوی آن‌ها موجب نارضایتی و سرخوردگی مردم و این اشتباهات مسئولان به زعم مردم به پای نظام نوشته می‌شود.

خطیب نماز عید سعید قربان ایلام در خصوص فلسفه قربانی کردن هم توضیح داد: فلسفه عید قربان از آغاز خلقت بشر بر روی کره زمین بوده و در سوره مبارکه مائده خداوند از فرزندان آدم (ع) خواست برایش قربانی کنند و حضرت ابراهیم (ع) نیز فرزندش را در راه خداوند قربانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفرلکی اظهار کرد: در دین مبین اسلام، نیت و هدف شخص از قربانی کردن مهمتر از ذبح دام است و پرودگار نیت فرد قربانی کننده را در نظر می‌گیرد.

 

<div id="video-display-embed-code_9821893"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3898136/9821893?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما