شناسهٔ خبر: 60995374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۷۸ مرکز نیکوکاری در قزوین آماده جمع آوری نذورات عید قربان است

قزوین- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین از آمادگی ۱۷۸ مرکز نیکوکاری در نقاط مختلف استان برای جمع‌آوری نذورات عید سعید قربان و توزیع بین خانواده‌های نیازمند خبر داد.  

صاحب‌خبر -

ناصر ظاهری روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) بر اساس سنت حسنه هر ساله در ایام عید قربان اقدام به ایجاد پایگاه‌هایی برای ذبح قربانی و همچنین جمع آوری کمک‌ها و نذورات می‌کند.

وی اظهار کرد: در مناطق شهری شاید این امکان برای خیران و حجاج فراهم نباشد که به طور مستقیم این گوشت قربانی را بین خانواده‌های نیازمند توزیع کنند بنابراین کمیته امداد آماده دریافت قربانی و نذورات مردم و رساندن آن بین نیازمندان است.
ظاهری تصریح کرد: مردم می‌توانند قربانی‌های خود را در این پایگاه‌ها که تحت نظارت سازمان دامپزشکی قرار دارد، ذبح کنند و در اختیار کمیته امداد قرار دهند.

وی اضافه کرد: در صورت ارائه کمک‌های نقدی نیز این کمک‌ها توسط کمیته امداد جذب و به نیازمندان توزیع می شود.
این مسوول با بیان اینکه ۳۰ هزار خانوار در استان قزوین تحت پوشش کمیته امداد هستند،افزود: نیکوکاران می توانند در حد توان مالی با اهدای کمک نقدی یا در صورت تمایل بخشی از قربانی خود، برای کمک به مددجویان این نهاد اقدام کنند.
وی اضافه کرد: مردم می‌توانند به‌صورت حضوری به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری مراجعه کرده و کمک‌های خود را اهدا کنند و همچنین #۰۲۸*۸۸۷۷* کد مهربانی قزوین است که هر کس می‌تواند با نیات مختلف کمک های نقدی خود را در قالب این کد به نیازمندان برساند.
امانی یاد آور شد: سال گذشته مراکز نیکوکاری استان قزوین در ایام عید سعید قربان ۱۰۷ میلیارد ریال کمک به صورت نقدی و کالایی جمع آوری کردند.
استان قزوین دارای ۶۰ هزار مددجوی مستمری‌بگیر از کمیته امداد است.

نظر شما