شناسهٔ خبر: 60989299 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ثبت ۸۵۵ میلیارد ریال تخلف اقتصادی در خراسان رضوی

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۲ هزار و ۸۳۳ مورد پرونده تخلف اقتصادی به ارزش ۸۵۵ میلیارد ریال از سطح بازار استان تنظیم و برای رسیدگی به ادارات تعزیرات حکومتی در شهرستان‌ها و مرکز استان ارسال شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از مشهد، بخشعلی بیاتی افزود: در این مدت ۲۵ هزار و ۴۵۱ واحد اقتصادی شامل واحدهای صنفی، خدماتی، تولیدی صنعتی، شرکت های بازرگانی، شرکت های دولتی و انبارها و مراکز نگهداری کالا در خراسان رضوی در قالب طرح‌های مختلف مانند نوروز، ضیافت، تعطیلات عید فطر و دهه کرامت بازرسی شدند.

وی اظهار داشت: این بازرسی‌ها با هدف پایش وضعیت بازار کالا و خدمات بویژه کالاهای اولویت دار، نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی خراسان رضوی و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و عرضه کالای قاچاق انجام گرفت.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: این پایش ها در مجموع منجر به تنظیم ۲ هزار و ۸۳۳ مورد پرونده تخلف شامل گران‌ فروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، عدم صدور فاکتور، عرضه خارج از شبکه، عرضه کالای قاچاق و ارسال آنها به تعزیرات حکومتی شد.

وی گفت: رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت‌ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات به جهت امید آفرینی و اعتمادبخشی و رفع دغدغه های مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی از مهمترین برنامه‌های بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی است.

بیاتی بیان داشت: هم استانی های عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف، می‌توانند مراتب را به شماره ۱۲۴ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اعلام کنند.

نظر شما