شناسهٔ خبر: 60981329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون اداره کل صمت استان خبر داد

تشکیل بیش از ۲۸۰۰ پرونده تخلف برای واحدهای اقتصادی خراسان رضوی در بهار امسال

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از تشکیل ۲۸۳۳ پرونده تخلف برای واحدهای اقتصادی استان در فصل بهار امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

بخشعلی بیاتی قله‌زو در گفت‌وگو با ایسنا درباره بازرسی‌ از واحدهای اقتصادی خراسان رضوی اظهار کرد: در بهار امسال و در قالب اجرای طرح‌های مختلف نظارتی از جمله نوروز، ضیافت، تعطیلات عید فطر و دهه کرامت در مجموع تعداد ۲۵ هزار و ۴۵۱ واحد اقتصادی شامل واحدهای صنفی، خدماتی، تولیدی صنعتی، شرکت‌های بازرگانی، شرکت‌های دولتی و انبارها و مراکز نگهداری کالا در سطح استان مورد بازرسی قرار گرفتند.

وی افزود: این بازرسی‌ها با هدف پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و عرضه کالای قاچاق انجام شده و در مجموع ۲۸۳۳ پرونده تخلف شامل گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم صدور فاکتور، عرضه خارج از شبکه، عرضه کالای قاچاق و... به ارزش ۸۵۵ میلیارد ریال تنظیم و برای رسیدگی به ادارات تعزیرات حکومتی در شهرستان‌ها و مرکز استان ارسال شده است.

بیاتی قله‌زو خاطرنشان کرد: رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت‌ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات برای امیدآفرینی و اعتمادبخشی و رفع دغدغه‌های مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی از مهمترین برنامه‌های بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی است. هم‌استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند مراتب را به شماره ۱۲۴ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات این اداره کل اعلام نمایند.

انتهای پیام

نظر شما