شناسهٔ خبر: 60987416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون سلامت اداره‌ کل دامپزشکی استان:

39 گروه در استان مرکزی ناظر ذبح دام در روز عید قربان هستند

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 39 گروه ثابت و سیار نظارتی روز عید قربان وظیفه بازرسی بهداشتی و ذبح شرعی در مکان‌های مجاز عرضه دام زنده در این استان را برعهده دارند. این گروه‌ها متشکل از 67 نفر دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی، هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیروس سلمان‌نژاد در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: این گروه‌ها وظیفه کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام‌ها در روز عید قربان را در استان مرکزی برعهده دارند.

وی ادامه داد: ذبح دام در روز عید قربان تنها در کشتارگاه‌های سطح استان مرکزی انجام می‌شود. ناظران ذبح شرعی برای بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی، در روز عید قربان از ساعت 6 صبح تا 14 ظهر در این محل‌ها مستقر و آماده ذبح دام‌های قربانی خیرین به صورت رایگان هستند.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: مردم می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن 1512 (سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی) و یا شماره تلفن اداره دامپزشکی شهرستان‌ها تماس حاصل کنند.

سلمان‌نژاد تصریح کرد: به منظور جلوگیری از تجمع‌ها و انتشار بیماری‌های مشترک خطرناک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو(CCHF)  و تب مالت، نیاز است مردم از هرگونه ذبح دام در منزل، معابر و خارج از کشتارگاه به شدت خودداری کنند.

وی بیان داشت: با توجه به احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو(CCHF)  توصیه می‌شود مردم قبل از مصرف، گوشت دام‌های قربانی را به مدت حداقل 24 ساعت در دمای صفر تا 4 درجه سانتیگراد نگهداری کنند. 

نظر شما