شناسهٔ خبر: 60971010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

نظارت ۶ اکیپ دامپزشکی پلدختر بر ذبح دام در روز عید قربان

 پلدختر - رئیس اداره دامپزشکی پلدختر از نظارت شش اکیپ دامپزشکی پلدختر بر ذبح دام در روز عید قربان خبر داد.

صاحب‌خبر -

علیرضا سیاه منصور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان، اظهار داشت: مردم از ذبح دام در کنار خیابان، معابر و منزل به جد خودداری کنند.

وی افزود: باتوجه‌به افزایش ذبح دام در روز عید قربان و اجرای سنت حسنه قربانی‌کردن دام به همه شهروندان توصیه می‌شود از ذبح و قربانی‌کردن دام در منزل و معابر عمومی که سبب افزایش مخاطرات زیست‌محیطی و امکان بروز برخی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از قبیل «شاربن» و تب «کریمه کنگو» و … خواهد شد به طور جد خودداری کنند.

رئیس اداره دامپزشکی پلدختر، گفت: به اطلاع می‌رساند برای پیشگیری از بیماری‌های مشترک در روز عید قربان کشتارگاه دام شهرستان پلدختر به‌صورت تمام‌وقت فعال و بازرسی فنی و بهداشتی رایگان از دام‌های قربانی انجام خواهد شد.

سیاه منصور، افزود: همچنین در این راستا اداره دامپزشکی پلدختر اقدام به تشکیل سه اکیپ ثابت و سه اکیپ سیار متشکل از کارشناسان دامپزشکی کرده و آمادگی خود را برای نظارت و بازرسی بر ذبح دام در داخل شهر پلدختر و معمولاً اعلام می‌کند.

وی یادآور شد: مردم می‌توانند برای بهره‌گیری از خدمات اکیپ‌های سیار با شماره‌تلفن ثابت ۳۲۲۲۲۲۳۰ و تلفن همراه ۰۹۱۶۷۴۴۲۰۰۴ در شهرستان پلدختر و تلفن همراه ۰۹۱۶۵۵۳۳۳۲۰ در شهر معمولان سوالات، پیشنهادها و انتقادات خود را مطرح کنند.

نظر شما