شناسهٔ خبر: 60978590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل امور مالی وزارت جهاد کشاورزی خبرداد؛

طراحی مدل بها یابی بخش کشاورزی برای اولین بار در کشور

مدیرکل امور مالی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ما به دنبال این هستیم که یک مدل بها یابی را با روش‌های دقیق و مدرن طراحی و در کشور پیاده سازی و بومی سازی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، هانی شمیری در گردهمایی مدیران و ذی‌حسابان امور مالی جهاد کشاورزی استان‌های سراسر کشور در لرستان، با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های اساسی در بخش دولتی، فقدان و خلا اطلاعات مالی قابل اتکا و صحیح است، اظهار کرد: این موضوع یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، رفع خلا ناشی از اطلاعات مالی نیز از مطالبات وزیر جهاد کشاورزی است.

وی بیان کرد: در کارگاهی که برای اولین بار در کشور برگزار شده، یک مدل بها یابی را طراحی کردیم تا بتوانیم به یک مدل بها یابی برسیم.

مدیرکل امور مالی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه  یکی از کارهایی که مدل بها یابی انجام می‌دهد، در کشت قراردادی است، گفت: در کشت قراردادی  باید بهای تمام شده را به طور دقیق داشته باشیم، زیرا یکی از چالش‌ها قیمت نهایی خرید گندم است.

شمیری عنوان کرد: نبود اطلاعات کافی در خصوص قیمت نهایی گندم باعث می‌شود هم کشاورز متضرر شود، هم اینکه ما به عنوان حامیان کشاورزی نتوانیم دفاع کنیم.

مدیرکل امور مالی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اینکه کارگاه را در لرستان پیاده سازی کردیم، به دلیل زیرساخت‌های مناسب در سازمان جهاد کشاورزی استان است، تلاش داریم این مدل را در استان بومی سازی کنیم.

شمیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ظرفیت مطلب لرستان در حوزه کشاورزی و گردشگری، خاطر نشان کرد: لرستان از ظرفیت قابل توجهی در حوزه کشاورزی گردشگری برخوردار است و  تلفیق این دو قطعا منجر به  توسعه استان می‌شود.

نظر شما