شناسهٔ خبر: 61422078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس جهاد کشاورزی استان:

۱۸ نوع محصول کشاورزی سالم در قزوین تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 18 نوع محصول سالم کشاورزی در قالب سبزی و صیفی در یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع استان کشت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمدحسین عطایی در نشست شورای مشاوران سلامت دستگاه‌های اجرایی استان قزوین گفت: برای استفاده از محصولات سالم اگرچه برخی اقدامات ساختاری صورت گرفته، اما نیازمند کارهای ترویجی و تبلیغی هستیم تا این مهم توسعه یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: اگرچه تعداد محصولات سالم نشان از گام‌های مثبت استان قزوین در راستای سلامت غذایی است، با این حال باید مساحت و تعداد تولیدات سالم افزایش یابد.

وی عنوان کرد: میانگین مصرف سموم شیمیایی در بخش کشاورزی کشور ۲.۴ کیلوگرم است که این میزان در استان قزوین ۲.۲ کیلوگرم در هکتار بوده و پایین‌تر از میانگین کشوری است.

این مسئول اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که ضرورت استفاده از سموم برای تولید ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیکی در حوزه فروش سموم گیاهی از مردادماه سال جاری در استان عملیاتی می‌شود.

عطایی ادامه داد: بزرگ‌ترین مشکل و البته بیشترین اولویت وزارت جهاد کشاورزی ساماندهی مراکز فروش سموم گیاهی است که بازرسان حفظ نباتات سازمان به صورت نوبه‌ای از ۲۰۰ مرکز فروش سم بازدید کرده و از فروش محصولات تاریخ مصرف گذشته و تقلبی جلوگیری می‌کنند.

نظر شما