شناسهٔ خبر: 60965880 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

نمایندگان آمریکایی به دنبال گسترش اختیارات ساقط کردن هواپیماهای بدون سرنشین

گروهی از قانونگذاران دو حزبی ایالات متحده گفتند که در حال انجام یک فشار جدید برای گسترش اختیارات دولت برای شناسایی و انهدام پهپادهایی هستند که می توانند تهدیدات امنیتی باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ گروهی از قانونگذاران دو حزبی ایالات متحده گفتند که در حال انجام یک فشار جدید برای گسترش اختیارات دولت برای شناسایی و انهدام پهپادهایی هستند که می توانند تهدیدات امنیتی باشند.

به نقل از رویترز، نمایندگانی از هر دو حزب آمریکا قانونی را معرفی کردند که به مجریان قانون ایالتی و محلی و اپراتورهای زیرساخت حیاتی اجازه می دهد از فناوری شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کنند. همچنین به اداره امنیت حمل و نقل اجازه می دهد تا به طور فعال از زیرساخت های حمل و نقل در برابر تهدیدات هواپیماهای بدون سرنشین محافظت کند.

این لایحه همچنین به اختیارات فعلی پهپادهای دولتی که در 30 سپتامبر منقضی می‌شود مجدداً اجازه می‌دهد و یک برنامه آزمایشی جدید ایجاد می‌کند که به تعداد محدودی از سازمان‌های مجری قانون ایالتی و محلی تحت نظارت فدرال اجازه می‌دهد تا پهپادهای تهدیدکننده را نابود کنند.

در 5 ژوئن، مشاهده یک هواپیمای بدون سرنشین برای مدت کوتاهی پروازهای فرودگاه بین المللی پیتسبورگ را مختل کرد. در ماه سپتامبر نیز یک هواپیمای بدون سرنشین وارد یک منطقه ممنوعه در نزدیکی کاخ سفید شد که باعث تخلیه چمن شمالی شد.

گفتنی است وزارت امنیت داخلی آمریکا سال گذشته گفت که از سال 2021 نزدیک به 2000 پهپاد در نزدیکی فرودگاه های ایالات متحده مشاهده شده است که در این میان همه فرودگاه‌های بزرگ آمریکا تقریباً هر روز شاهد پرواز این پرنده‌ها بوده‌اند.

منبع: شفقنا

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما