شناسهٔ خبر: 67936045 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

آتش‌سوزی در انبار نفت روسیه در پی حمله پهپادی اوکراین

سرپرست فرمانداری شهر کورسک از آتش‌سوزی در انبار نفت روسیه به‌دنبال حمله پهپادی اوکراین خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز، الکسی اسمیرنوف روز یکشنبه (هفتم مرداد) اعلام کرد به‌دلیل حمله پهپادی اوکراین، سه مخزن انبار نفت روسیه در منطقه کورسک آتش گرفته است.

وی افزود: آتش‌سوزی در یکی از مخازن به‌سرعت مهار شد، اما ۸۲ آتش‌نشان با استفاده از ۳۲ قطعه از تجهیزات اطفای حریق برای خاموش‌کردن آتش در دو مخزن دیگر تلاش کردند.

اسمیرنوف گفت پهپادها همچنین به چند ساختمان مسکونی در این منطقه آسیب رساندند و یک نفر را مجروح کردند. روسیه و اوکراین هدف قرار دادن غیرنظامیان را پس از آغاز درگیری‌های نظامی بین دو کشور در فوریه ۲۰۲۲ رد می‌کنند.

ستاد فرماندهی کی‌یف روز یکشنبه اعلام کرد نیروهای اوکراینی به انبار نفت پولوایا در منطقه کورسک حمله کردند که این حمله به انفجارهای شدید و آتش‌سوزی در این منطقه منجر شد. این نهاد افزود همچنان در حال ارزیابی تأثیر کامل این حمله هستند.

وزارت دفاع روسیه هم در پیام‌رسان تلگرام اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی این کشور دو پهپاد را بر فراز منطقه کورسک منهدم کردند.

کی‌یف اعلام کرده است که حمله‌های این کشور به زیرساخت‌های انرژی، نظامی و حمل‌ونقل روسیه در پاسخ به ادامه حمله‌های روسیه به خاک اوکراین است.

نظر شما