شناسهٔ خبر: 60946557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اخبار پلیس مازندران| از کشف جنگل‌خواری ۵۰ میلیاردی تا دستگیری شکارچیان گراز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران، از کشف یک فقره زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی ۲ هزار متر مربعی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در شهرستان ساری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری،  محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان، از کشف یک فقره زمین خواری و تصرف اراضی ملی ۲هزار متر مربعی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در شهرستان ساری خبر داد و اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی ماموران انتظامی و رابطان پلیس اقتصادی در شهرستان ساری افرادی که اقدام به تصرف اراضی ملی در منطقه جنگلی کرده بودند شناسایی شدند.

 رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران بیان کرد: با هماهنگی مراجع قضائی و دعوت از کارشناس نقشه‌بردار اداره منابع طبیعی، مأموران به محل مورد نظر مراجعه و با استفاده از نقشه‌برداری صورت گرفته مشخص شد ۲ هزار متر مربع از اراضی ملی مورد تصرف غیرقانونی قرار گرفته است.
 

محمدپور خاطر نشان کرد: ارزش زمین رفع تصرف شده برابر اعلام نظر کارشناسان ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، در این راستا متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی شده است.
 
وی با بیان اینکه حفظ و حراست از بیت‌المال و اراضی ملی از اولویت‌های ماموریت پلیس امنیت اقتصادی است، از شهروندان مازندرانی خواست هر گونه اخبار و اطلاعات مربوط به زمین‌خواری و تصرف عدوانی اراضی ملی در این استان را از طریق پل ارتیاطی ۱۱۰ به این پلیس اطلاع دهند.
 
*دستگیری ۳ شکارچی غیرمجاز و کشف یک قلاده لاشه گراز در ساری  
 
عبدالله حسن‌زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سه شکارچی غیر‌مجاز در این شهرستان و کشف یک قلاده گراز خبر داد و گفت: مأموران پاسگاه فریم در حین بازرسی کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودرو سواری که با دیدن پلیس مسیر خود را تغییر داده مشکوک و پس از مدتی تعقیب و گریز وی را متوقف کردند.
 
فرمانده انتظامی شهرستان ساری بیان کرد: مأموران در بازرسی‌های انجام گرفته، لاشه یک قلاده گزار به وزن تقریبی ۱۵۰ کیلوگرم، همراه ۲ قبضه سلاح شکاری شامل:سلاح ۵ تیر، یک تک لول و تعدادی فشنگ شکاری را کشف و ضبط کردند.
 
حسن‌زاده گفت: در این راستا هر ۳ سرنشین خودرو که از شکارچیان غیرمجاز هم بودند دستگیر و برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.
 
پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

نظر شما