شناسهٔ خبر: 60941904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تأمین حقابه هیرمند دغدغه جدی دولت است/اجرای طرح‌هایی برای تامین آب سیستان

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در کنار پیگیری‌ها برای تأمین حقابه هیرمند، طرح‌هایی برای تامین آب منطقه سیستان با جدیت در حال اجراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اتابک جعفری روز دوشنبه در حاشیه سفر به منطقه سیستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: حقابه هیرمند از جمله موضوع‌های مهم و در دستورکار دستگاه دیپلماسی است، بدون تردید تا احقاق حقوق مردم سیستان و بلوچستان پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: پیگیری جهت تحقق حقابه ایران از هیرمند از سوی دولت، وزارت نیرو و وزارت خارجه مورد تأکید قرار گرفته، ایران با همکاری کشور افغانستان پیگیر این حق و مطالبه اصلی مردم استان تا زمان حصول نتیجه است.

این مقام مسوول با تاکید به وجود همت همگانی و دستور رئیس‌جمهور در رابطه با پیگیری جدی حقابه هیرمند ابراز امیدواری کرد: حقابه ایران از هیرمند در سریع ترین زمان به نتیجه برسد.

وی گفت: در کنار پیگیری مسوولان کشوری و استانی برای تحقق این مهم، طرح‌هایی در سیستان و بلوچستان برای تامین آب در حال اجراست تا بتوان از این شرایط با تنش کمتری گذر کرد، به گونه‌ای که دغدغه های مردم کاهش یابد.

جعفری افزود: طرح‌های پدافندی تأمین آب نیز برای منطقه سیستان و زاهدان تعریف شده و تاکنون عملیات اجرایی این طرح‌ها مطابق با برنامه زمان‌بندی پیش رفته است.

وی با اشاره به مشکلات تاریخی آبرسانی به مناطق روستایی گفت: طرح هایی برای روستاهای فاقد شبکه آبرسانی یا دچار تنش آبی در قالب طرح جهاد آبرسانی با همکاری سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان در حال اجراست، مجموعه وزارت نیرو و همکاران ما در استان، تمام هم و غم خود را برای رفع و کاهش مشکلات بی‌آبی یا کم‌آبی به کار گرفته‌اند.

نظر شما