شناسهٔ خبر: 68045643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایرنا عنوان شد:

۱۰ میلیون دلار کالا از قم به عراق صادر شد

قم - ایرنا - مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از هشت هزار تُن کالا به ارزش ۱۰ میلیون دلار از طریق گمرکات قم به کشور عراق صادر شده‌است.

صاحب‌خبر -

اسفندیار دریکوندی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در طول این مدت بیش از ۳۱ کشور جهان هدف صادراتی استان قم بودند که کشور عراق در این میان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست کشورهای هدف صادراتی این استان قرار دارد.

وی افزود: این موضوع نشان از اهمیت بازار کشورهای همسایه و لزوم توجه به آن در توسعه صادرات استان دارد، البته صنعتگران قمی طی سال‌های اخیر شناخت خوبی نسبت به نیازها و تقاضای موجود در بازار این کشورها به خصوص عراق پیدا کردند و از این ظرفیت برای صادرات کالاهای تولیدی خود به خوبی استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: بازارهای هدف صادراتی قم تنها محدود به کشورهای همسایه و اطراف ایران نیست، بلکه در حال حاضر علاوه بر آسیا، نام شماری از کشورهای اروپایی و آفریقایی نیز در جدول کشورهای هدف صادراتی قم به چشم می‌خورد که نشان از اهتمام فعالان اقتصادی این استان برای افزایش حضور در بازارهای بین‌المللی دارد.

گفتنی است از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه، ۵۸ هزار و ۲۷۱ تُن کالا در قالب تعداد یک‌هزار و ۶۵۶ اظهارنامه و به ارزش ۵۶ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۱۰۳ دلار از طریق گمرکات استان به کشورهای مختلف جهان صادر شد.

یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار با ایجاد اشتغال برای ۴۱ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی قم به تولید محصولات مورد نیاز مردم مشغول هستند.

شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازارهای بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌ و کارهای تولیدی مواجه‌ شده‌است.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

نظر شما