شناسهٔ خبر: 60939338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در خراسان جنوبی

ثبت ۱۱ هزار و ۳۶۳ درخواست کسب و کار در درگاه ملی صدور مجوز‌ها

خبرگزاری صدا و سیما

۱۱ هزار و ۳۶۳ درخواست کسب و کار در خراسان جنوبی تاکنون در درگاه ملی صدور مجوز‌ها ثبت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: ۳۸ درصد اینثبت ۱۱ هزار و ۳۶۳ درخواست کسب و کار در خراسان جنوبی درخواست‌ها معادل ۴ هزار و ۳۵۱ فقره منجر به صدور مجوز کسب و کار شده است.

ذاکریان یکی از دلایل عدم صدور مجوز برای بیشتر درخواست کنندگان را بارگذاری نشدن مدارک در موعد مقرر دانست و افزود: برخی متقاضیان ۲۴ ساعت برای بارگذاری اطلاعات و مدارک فرصت دارند و موفق نشده اند در زمان مشخص شده این اطلاعات را در سامانه بارگذاری کنند.

وی گفت: صدور مجوز کسب و کار برای مشاغل خرد و خانگی در کمتر از سه روز صادر می‌شود و برای سایر مشاغل به دلیل زمان بر بودن استعلام‌ها و تأیید صلاحیت و توجیه اقتصادی طرح‌ها ممکن است تا سه ماه هم طول بکشد.

ذاکریان افزود: بیشترین درخواست صدور مجوز کسب و کار در خراسان جنوبی مربوط به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۲ هزار و ۴۸۰ درخواست است که تاکنون بیش از ۴۴ درصد این درخواست‌ها منجر به صدور مجوز شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان افزود: ممکن است برخی دستگاه‌ها از پیوستن به سامانه صدور مجوز‌های کسب و کار خودداری کنند که برخورد قضایی و قانونی با دستگاه‌های متخلف  انجام می شود.

به گفته وی درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی mojavez.ir هم‌اکنون به سامانه شکایت مجهز شده و متقاضیان در صورتی که دستگاه صادر کننده در صدور مجوز، تأخیر یا شرط و مدرکی بیش از موارد مطرح در درگاه ملی مجوز‌ها را مطالبه کند، متقاضی مجوز می‌تواند با مراجعه به بخش شکایت در درگاه ملی مجوزها، به طور کاملاً غیرحضوری و بدون کاغذ، شکایت خود را برای رسیدگی مطرح کند که در صورت ذی‌حق بودن، مجوز رأسا صادر می‌شود.

نظر شما