شناسهٔ خبر: 60896497 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دادستان کرمان در دسترس عموم مردم

اقای بخشی دادستان کرمان از راه اندازی یک سامانه ارتباط مستقیم با مردم خبر داد و گفت شهروندان میتوانند با شماره ۰۹۹۳۰۶۵۳۵۴۳ با دادستان کرمان ارتباط برقرار کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، اقای بخشی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت مردم میتوانند از طریق سامانه ارتباط مستقیم به شمار  ۰۹۹۳۰۶۵۳۵۴۳ فضای های مجازی و پیامک با دادستان ارتباط برقرار کنند.

بخشی افزود مردم در این سامانه مطالب، فیلم یا عکس از صحنه جرم را برای احیای حقوق عامه ارسال کنند و ما آنها را بررسی کرده و برای رسیدگی اقدامات لازم صورت می گیرد.

وی بیان کردبیشترین ارتباط مردم با ما بر اساس آمار شصت درصد گزارش کشف حجاب،  ۳۵% درخواست ملاقات حضوری، ۴۵ درصد موضوعات مربوط به حقوق عامه و ۷ درصد انتقاد به نحوه اجرای آراء قضایی،  ۵ درصد انتقاد به فرآیند دادرسی و ۴ درصد انتقاد به رفتار و عملکرد بوده و ۸۰ درصد هم سایر موارد است.

دادستان کرمان اضافه کرد .عناوین اتهامی در سال ۱۴۰۰ ابتدا سرقت و بعد ضرب و جرح و سپس توهین بوده اما درسال۱۴۰۱ رتبه اول عناوین اتهامی رتبه اول ضرب و جرح،  رتبه دوم سرقت و توهین رتبه سوم را داشته است،تصادفات نیز در سال ۱۴۰۱،  ۱۲ درصد افزایش یافته و لازمست خبرنگاران در خصوص مشکلات جاده ای،  خودرویی و فرهنگ نامناسب رانندگی زبان گویای مردم باشند.

بخشی گفت جلسات دادرسی الکترونیک را به صورت جدی در استان پیگیر هستیم و در این امر پیشگام شدیم و نزدیک به ۸۵ درصد از اعزام های ما از طریق دادرسی الکترونیک انجام میشود و نیاز نیست فرد زندانی برای دادرسی مراجعه از زندان به دادسرا داشته باشد و به صورت الکترونیک کار صورت می گیرد.

وی افزود موارد مبارزه جدی با فساد، تقویت دانش قضایی، شناسایی و تشویق افراد زحمتکش در درون قوه قضائیه معطل نماندن هیچ کدام از ماموریت های قوه و به نتیجه رساندن پرونده های مسن و پرهیز از ناتمام گذاشتن کارها از جمله ی مواردی است که با جدیت پیگیر هستیم.

نظر شما