شناسهٔ خبر: 60858838 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزير كار در حاشیه نشست هیأت دولت:

استقبال مردم از کالابرگ الکترونیکی روز به روز در حال افزایش است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۴۰ درصدی حق پرستاری و یارانه مراکز غیردولتی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این موضوع از سوی همکاران ما در سازمان بهزیستی به‌شکل موفقیت‌آمیز آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

استقبال مردم از کالابرگ الکترونیکی روز به روز در حال افزایش استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: تفاهم‌نامه‌ای میان چند دستگاه اجرایی از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، بسیج سازندگی و دانشگاه آزاد اسلامی تحت عنوان «طرح تابستانه مهارت» منعقد شد که مقرر گردید در تابستان ۱۴۰۲ برای آموزش و حرفه‌آموزی بازماندگان از تحصیل و آحاد مختلف جامعه برنامه‌ریزی شود.
آقای سیدصولت مرتضوی افزود: ارائه آموزش‌های مهارتی به ۱۶۲ هزار سرباز وظیفه امسال طی تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای و ستاد‌کل نیرو‌های مسلح منعقد شده است انجام خواهد شد.
وی با اشاره به این که  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات ویژه‌ای را در حوزه سلامت کارگران انجام داده است، خاطرنشان کرد: تدوین سند برنامه ملّی پیشگیری از اعتیاد و تدوین برنامه ارتقای سلامت روان جامعه کار و تولید، بازنگری در برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های بهداشتی به بیمه‌شدگان پس از ۳۰ سال، رشد ۳۰۰ درصدی تأسیس خانه‌های بهداشت کارگری و تأسیس حدود هزار ایستگاه بهگر در بنگاه‌های ۲۰ تا ۵۰ نفر در سال ۱۴۰۱، رشد ۵۰۰ درصدی برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارگران در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ از جمله اتفاق‌های مهم اخیر در این وزارتخانه بوده است.
آقای مرتضوی از افزایش ۴۰ درصدی حق پرستاری و یارانه مراکز غیردولتی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: این موضوع از سوی همکاران ما در سازمان بهزیستی به‌شکل موفقیت‌آمیز آغاز شده است و به این ترتیب بخشی از مشکلات مددجویان عزیز برطرف می‌شود.
وی همچین به انتخاب جمهوری اسلامی ایران به ریاست گروه منطقه آسیا و اقیانوسیه در سازمان بین‌المللی کار موسوم به ILO اشاره کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره میزان استقبال مردم از طرح ملّی کالابرگ الکترونیک گفت: در ابتدا مردم استقبال زیادی نشان ندادند، اما با تمهیداتی که دولت اندیشید استقبال مردم روز به روز در حال افزایش است.
وی افزود: دولت تمهیدات دیگری در این زمینه در دست اجرا دارد که با این اقدامات حتما از کالابرگ الکترونیکی استقبال عمومی خواهد شد.
آقای مرتضوی اطمینان خاطر داد که دولت بنای قطع یارانه نقدی مردم را ندارد، اما کسانی مشمول یارانه مضاعف می‌شوند که با استفاده از اعتبار یارانه، کالا خریداری کنند.

نظر شما