شناسهٔ خبر: 60850978 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی:

نام مرحوم جلال نصیریان در صدر نام‌آوران حوزه گردشگری خواهد ماند

تهران- ایرنا- معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: نام استاد فقید، جلال نصیریان که از چهره ارزشمند صنعت گردشگری کشور بود به برکات سال‌ها فعالیت او در صدر نام‌آوران حوزه گردشگری ماندگار خواهد ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی‌اصغر شالبافیان در پیامی به مناسبت درگذشت جلال نصیریان، از اساتید پیشکسوت حوزه گردشگری اظهار داشت: نام این استاد گرانقدر فقید، آموزگار متخلق، پیشکسوت، نام‌آور و چهره ارزشمند صنعت گردشگری کشور بود که برکات سال‌ها فعالیت او که در راس نام‌آوران حوزه گردشگری ماندگار خواهد ماند، تعلیم و پرورش تعداد قابل توجهی از دانش‌آموختگان و فعالان حوزه گردشگری است که هم‌اکنون در رده‌های شغلی مختلف به عنوان راهنمای تور، فعال در بخش دفاتر خدمات مسافرتی و هتلداری تا مسئولان و کارآفرینان این صنعت مشغول خدمتگزاری هستند.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گفت: دانش خروشان و گنجینه ارزشمندی که به یاری سال‌ها تلاش و ممارست استاد نصیریان به عنوان بزرگمرد بااخلاق و متواضع این حوزه در شریان صنعت گردشگری کشور جاری است، همچون میراث ارزشمندی به یادگار خواهد ماند و اثرات آن در خاک این سرزمین ریشه‌های سبز خواهد گستراند تا طراوت گردشگری مانا ماند و برقرار.

جلال نصیریان از اساتید پیشکسوت و اثرگذار صنعت گردشگری و پذیرایی و هتل‌داری ایران روز سه‌شنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲ در سن هشتادسالگی درگذشت.

مرحوم نصیریان متولد سال ۱۳۲۲ در شهر اهر استان آذربایجان‌شرقی و جزو نخستین آموزگارهای این حوزه است و سال‌ها مسئولیت های مختلفی در بخش گردشگری را بر عهده گرفت. او علاوه بر سال‌ها تدریس و آموزش تخصصی حوزه‌های مختلف گردشگری از جمله اخلاق حرفه‌ای و الگوهای رفتاری در گردشگری، تالیفات متعددی را از خود به یادگار گذاشته است که از اهم آنها می‌توان به تدوین فرهنگ دوزبانه تخصصی مفاهیم و اصطلاحات جهانگردی و هتلداری، کتاب آداب معاشرت و الگوهای رفتاری در صنعت جهانگردی و هتلداری و نیز تدوین برنامه‌های درسی و منابع متعدد آموزشی تخصصی مرتبط نام برد.

نظر شما