شناسهٔ خبر: 60845022 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیام تسلیت معاون گردشگری کشور در پی درگذشت یک پیشکسوت

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درگذشت جلال نصیریان، استاد پیشکسوت و نام‌آور حوزه آموزش گردشگری را به خانواده بزرگ صنعت گردشگری کشور تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی درگذشت جلال نصیریان، پیشکسوت حوزه گردشگری، علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور در پیامی این ضایعه را به خانواده متوفی و جامعه گردشگری تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تاثر و تالم ضایعه درگذشت جناب آقای جلال نصیریان، استاد گرانقدر، آموزگار متخلق، پیشکسوت، نام‌آور و چهره ارزشمند صنعت گردشگری کشور را تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان و خانواده بزرگ گردشگری صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

برکات سال‌ها فعالیت استاد نصیریان که در راس «نام‌آوران» حوزه گردشگری ماندگار خواهد ماند، تعلیم و پرورش تعداد قابل توجهی از دانش‌آموختگان و فعالان حوزه گردشگری است که هم‌اکنون در رده‌های شغلی مختلف به عنوان راهنمای تور، فعال در بخش دفاتر خدمات مسافرتی و هتلداری تا مسئولین و کارآفرینان این صنعت مشغول خدمتگزاری هستند.  این دانش خروشان و گنجینه ارزشمندی که به یاری سال‌ها تلاش و ممارست استاد نصیریان به عنوان بزرگمرد با اخلاق و متواضع این حوزه در شریان صنعت گردشگری کشور جاری است، همچون میراث ارزشمندی به یادگار خواهد ماند و اثرات آن در خاک این سرزمین ریشه‌های سبز خواهد گستراند تا طراوت گردشگری مانا ماند و برقرار، نام و یادش گرامی.

استاد جلال نصیریان، پیشکسوت صنعت گردشگری کشور متولد سال ۱۳۲۲ در شهر اهر استان آذربایجان‌شرقی بوده است. او علاوه بر سال‌ها تدریس و آموزش تخصصی حوزه‌های مختلف گردشگری از جمله اخلاق حرفه‌ای و الگوهای رفتاری در گردشگری،  تالیفات متعددی را از خود به یادگار گذاشته است که از اهم آنها می‌توان به تدوین فرهنگ دوزبانه تخصصی مفاهیم و اصطلاحات جهانگردی و هتلداری، کتاب آداب معاشرت و الگوهای رفتاری در صنعت جهانگردی و هتلداری و نیز تدوین برنامه‌های درسی و منابع متعدد آموزشی تخصصی مرتبط نام برد. او که نقش پدری بر صنعت گردشگری کشور دارد، جزو نخستین آموزگارهای این حوزه است و سالها سمت‌های مختلفی در بخش گردشگری را بر عهده گرفته است و نام او تا همیشه به عنوان مدیرعامل موسسه آموزش خدمات جهانگردی و هتلداری آوای جلب سیاحان ماندگار خواهد ماند.

پایان پیام/

نظر شما