شناسهٔ خبر: 60849910 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خدمت رسانی ۴۳۰ پزشک و کادر درمانی در حج امسال به زائران

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: ۴۳۰ پزشک و کادر بهداشت و درمان این مرکز، امسال در مکه و مدینه در ایام حج تمتع، به زائران ایرانی خدمات ارائه می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «سیدعلی مرعشی» رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت سازمان هلال احمر، با تشریح خدمات این مرکز به حجاج ایرانی در عربستان، افزود: ۴۳۰ نفر کادر درمان و پزشکی هلال‌احمر ایران از ابتدای اعزام زائران در سوم خرداد به مرور در مکه و مدینه مستقر شده اند و در حال خدمت به زائران ایرانی در ایام حج تمتع هستند.

وی ادامه داد: از سوم تا ۲۹ خرداد در مجموع ۱۴۶ هزار و ۷۳۸ مورد ویزیت عمومی و تخصصی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های این جمعیت در مکه و مدینه برای حجاج ایرانی انجام شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: در این مدت ۹ هزار و ۲۵۷ مورد خدمات پاراکلینیکی از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی و ۲۱ هزار و ۴۲۷ مورد خدمات پرستاری شامل نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

مرعشی تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج را ۷۳ هزار و ۴۹۳ مورد اعلام کرد و افزود: هزار و ۷۷۹ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۷ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و ۱۶ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: تا عصر روز دوشنبه ۲۹ خرداد نیز ۱۵۳ نفر در بخش ccu بستری شده و تحت نظر پزشکان ایرانی بوده اند.

گفتنی است؛ امسال در مجموع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی در مناسک حج تمتع شرکت می‌کنند. اعزام کاروان‌های حج ایران به عربستان از سوم خرداد آغاز شده است و فردا یکم تیر به پایان می‌رسد.

نظر شما