شناسهٔ خبر: 60689084 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزارت بهداشت عربستان؛

استفاده بیش از ۱۸ هزار زائر از خدمات پزشکی در مدینه

وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد از آغاز موسم حج تا کنون بیش از ۱۸ هزار زائر در مدینه منوره از خدمات درمانی و مراقبت‌های پزشکی بهره برده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، خبرگزاری عربستان سعودی با استناد به آمار‌های وزارت بهداشت گزارش داد بیش از ۱۸ هزار زائر در مدینه از ابتدای موسم حج تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته‌اند.

براساس آمار وزارت بهداشت عربستان سعودی، در مجموع ۱۶۱۰۱ نفر از ملیت‌های مختلف در مراکز بهداشتی فصلی و موقت در نزدیک مسجدالنبی برپا شده است و ۲۱۸۸ نفر در بیمارستان‌های محلی تحت مراقبت قرار گرفته اند.

این وزارتخانه اعلام کرد اقدامات پزشکی ارائه شده شامل کاتتریزاسیون قلبی، جراحی قلب باز، دیالیز و آندوسکوپی بوده است.

به گفته مقامات سعودی، ۱۴۱۰ نفر از افراد رسمی و داوطلب، اجرای طرح عملیاتی سازمان هلال احمر عربستان را در منطقه مدینه برای موسم حج امسال آغاز کرده اند.

احمد بن علی الزهرانی مدیرکل هلال احمر در مدینه با بیان اینکه این طرح شامل ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران مسجدالنبی و تردد در مسیر‌های منتهی به مدینه است، گفت: ۴۵ مرکز اورژانس در اجرای این طرح مشارکت دارند که ۷۹ گروه امدادی مجهز به جدیدترین خودرو‌ها و ۷۱۰ نفر دیگر آماده انجام دادن خدمات آمبولانس هوایی هستند.

عربستان سعودی محدودیت حضور حجاج را برای ادای مناسک حج در سالجاری برداشته و قرار است این کشور میزبان ۲ میلیون زائر برای حج باشد. سال گذشته حدود ۹۰۰ هزار زائر مراسم حج را انجام دادند.

 

نظر شما