شناسهٔ خبر: 60830324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار قربانیان متانول در البرز به ۱۵ نفر رسید

کرج - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: طبق آخرین آمار، شمار قربانیان مصرف متانول در این استان به ۱۵ نفر رسید ضمن آنکه امروز هفت فرد مسموم جدید به بیمارستان ها انتقال یافتند.

صاحب‌خبر -

دکتر شهرام صیادی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: براساس آمار طی ۶ روز گذشته تاکنون ۱۸۲ نفر از مسموم شدگان متانول در بیمارستان های بستری شدند که بیشتر آنها پس از درمان از بیمارستان ها ترخیص شدند.

وی ادامه داد: اکنون ۴۰ تن از مسموم شدگان مصرف متانول در بیمارستان ها بستری هستند که پنج نفر آنان در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند .

صیادی گفت: از مجموع پنج نفر بستری در بخش مراقبت های ویژه ، چهار نفر آنان اینتوبه (متصل به دستگاه تنفس مصنوعی ) هستند.

 رییس کل دادگستری البرز پیشتر جزییات مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در شهرستان کرج در این استان را تشریح کرده بود.

"حسین فاضلی هریکندی" به نقل از مرکز اطلاع رسانی قوه قضاییه اظهار کرد: پیرو گزارش‌های واصله مبنی بر مسمومیت و فوت به واسطه مصرف مشروبات الکلی در کرج، بلافاصله دستورات مقتضی جهت تشکیل پرونده قضایی، بررسی فوری، شناسایی و بازداشت تولیدکنندگان و عرضه کنندگان به پلیس صادر شد.

وی افزود: طی بازجویی از اولیای دم متوفیان و تحقیقات میدانی، سه نفر از توزیع کنندگان مشروبات شناسایی و دستگیر شدند و از طریق آن‌ها فروشندگان عمده الکل‌های صنعتی نیز شناسایی و دستگیر شدند.

فاضلی هریکندی بیان کرد: در مرحله بعد مشخص شد الکل‌های صنعتی به صورت خارج از شبکه و غیرقانونی از سوی شخصی که کارخانه تولید اسپری مو در شهرک صنعتی اشتهارد دارد به فروش رسیده است.

وی گفت: هم اکنون تحقیقات از ۶ متهم و اولیای دم در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: الکل از یک کارخانه شهر اشتهارد که برای تولید لوازم آرایشی و بهداشتی سهمیه الکل دارند به صورت غیرقانونی تهیه شده و معمولا با آب و اسانس‌های مختلف مخلوط و عرضه می‌شود که شامل متانول است.

فاضلی هریکندی تاکید کرد: متهمان از سوی بازپرس دادسرای جنایی و جرایم خاص دادسرای کرج بازداشت شدند و با دستور بازپرس تحقیقات تکمیلی از جمله جهت شناسایی مالک کارخانه که الکل از آنجا خارج شده ادامه دارد. عرضه الکل از سوی شرکت تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی خلاف مقررات و عرضه خارج از شبکه بوده است.

نظر شما