شناسهٔ خبر: 60829247 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انهدام بزرگ‌ترین باند قاچاق اشیاء تاریخی

رئیس پلیس پیشگیری فراجا از انهدام باند بزرگ قاچاق اشیاء تاریخی و کشف ۳ هزار و ۶۸۰ شی عتیقه متعلق به دوره‌های مختلف توسط ماموران پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خبر داد.

صاحب‌خبر -
انهدام بزرگ‌ترین باند قاچاق اشیاء تاریخی توسط پلیس فرودگاه‌های کشورسردار رضا بنی اسدی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: همکاران ما در پلیس فرودگاه امام خمینی (ره) حین کنترل مسافران به محتویات بار همراه ۲ نفر از مسافران خروجی به مقصد یکی از کشور‌های عربی در ارتباط با قاچاق کالا و ارز مشکوک می‌شوند.
 
وی افزود: با حضور همکاران متخصص در زمینه قاچاق و بازرسی دقیق بار آن‌ها، مقدار ۳ هزار و ۶۸۰ قطعه اشیاء تاریخی که به‌صورت بسیار ماهرانه در داخل چمدان جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.
 
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متاسفانه قاچاقچیان اشیاء گرانبها و تاریخی را که سند گذشتگان ما هستند برای فروش به کشور‌های خارجی انتقال می‌دهند، افزود: برابر نظر کارشناسان میراث فرهنگی، قدمت اشیاء کشف شده متعلق به دوره‌های عباسی، ساسانی، یونانی، اسلامی، اشکانی، هخامنشی، هزاره اول و الیمایی است.
 
سردار بنی اسدی فر ضمن تقدیر از اقتدار و برخورد قاطعانه مقام قضائی با افرادی که سرمایه‌های فرهنگی کشور را به تاراج می‌برند، افزود: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران این اولین و بزرگترین باند قاچاق عتیقه به صورت سازمان یافته و بین المللی است که توسط پلیس فرودگاه کشف شده و پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.
 
رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: پلیس قاطعانه با هرگونه قاچاق آثار باستانی مقابله و از میراث گرانبهای ملت ایران حفاظت و حراست می‌کند.

نظر شما