شناسهٔ خبر: 60827140 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد

اجرای طرح «یاری گران زندگی » در حمایت از کودکان و نوجوانان آسیب دیده از اعتیاد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در تابستان امسال شاهد اجرای طرح «یاری گران زندگی » با همراهی ستاد مبارزه بارمواد مخدر و در حمایت از کودکان و نوجوانان آسیب دیده از اعتیاد خواهیم بود، این طرح در مراکز منتخب کانون اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح امروز در نشست تشریح برنامه ها و فعالیت های کانون در تابستان ۱۴۰۲ اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن تابستان کانون پرورشی تمامی امکانات و ظرفیت های مادی و معنوی خود را برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بسیج کرده است.

وی با بیان اینکه اوقات فراغت تنها مختص تابستان نیست، گفت: تعطیلات تابستان به جهت تعطیلی مدارس فرصت ارزشمندی برای پایه ریزی فعالیت های فرهنگی در بین کودکان و نوجوانان در سراسر کشور است.

علامتی با ارائه آماری از مخاطبان کانون اظهار کرد: اعضا و مخاطبین مستقیم کانون حدود نیم میلیون نفر و غیر مستقیم حدود ۲ میلیون نفر است، تعداد مراکز ثابت، سیار و پستی کانون هم ۱۰۳۹ مرکز در کل کشور است.

وی افزود: مساحت کتابخانه های ما در سراسر کشور حدود ۴۰ هکتار با ۳ هزار عنوان و ۹میلیون جلد کتاب است.

وی ادامه داد: فعالیت های تابستانه کانون با عنوان «در مسیر قله» و با شعار «ایمان،  امید و دانایی» در سراسر کشور برگزار خواهد شد، همچنین طرح مراکز الگوی کانون برای اولین بار و بر اساس سه رویکرد تقویت مهارت فکر و اندیشه، مسائل تربیتی و سلامت ذهنی و جسمی برگزار خواهد شد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برگزاری کارگاه های آموزشی مهارتی و تربیتی به صورت حضوری و مجازی خبر داد و گفت: برگزاری بیش از ۱۲ کارگاه در طول تابستان در سراسر کشور پیش بینی شده و هر کارگاه بین ۸ تا ۱۲ جلسه برگزار می شود.

وی افزود: امسال برای اولین بار در کانون خانواده ها به سبد فعالیت وارد شده اند، در امر تربیت یکی از اضلاع اصلی، خانواده است و به همین جهت برنامه هایی برای والدین با عنوان طرح خانواده آگاه به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

علامتی از ارائه خدمات تابستانه کانون به ۲۵۰۰ روستا خبر داد و افزود: در تابستان امسال شاهد اجرای طرح «یاری گران زندگی » با همراهی ستاد مبارزه بارمواد مخدر و در حمایت از کودکان و نوجوانان آسیب دیده از اعتیاد خواهیم بود، این طرح در مراکز منتخب کانون اجرا می شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برگزاری طرح مسابقه کتابخوانی «یک قاچ کتاب» در بستر اپلیکیشن شاد خبر داد و اظهار کرد: در این مسابقه در قالب یک کتاب کودکانه و یک کتاب نوجوانانه برای همه کودکان و نوجوانان است.

علامتی با بیان اینکه بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به صورت منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی از تابستان آغاز می‌شود، گفت: امسال توانستیم ثبت ملی قصه‌گویی را به نام کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان داشته باشیم که در این راستا از سال گذشته، کار پژوهشی و میدانی انجام شد. 

در این نشست از کتاب جدید «بازی، شادی، خلاقیت» به نویسندگی سید میثم هاشم‌زاده و فاطمه آرام‌جان با حضور مدیرعامل و معاونان تولید و فرهنگی کانون رونمایی شد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: این کتاب چند نکته دارد که با هدف پرورش خلاقیت، رشد و تکامل همه جانبه برای کودکان پیش‌بینی شده است و ویژه والدین و مربیان است و علاوه بر مهارت‌های فکری و ذهنی، مهارت‌های جسمی مورد توجه است.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

برچسب‌ها:

نظر شما