شناسهٔ خبر: 60819370 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تصویب ۵ هزار میلیارد تومان برای توسعه نهبندان و سربیشه

معاون اجرایی رئیس جمهور از تصویب ۵ هزار میلیارد تومان برای توسعه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محسن منصوری در نشست بررسی طرح‌های پیشرفت و آبادانی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه، اظهار داشت: رئیس جمهور در سفر استانی به خراسان جنوبی دستور داده بود که طرح پیشرفت و آبادانی این شهرستان‌ها با هدف سرعت‌بخشیدن به توسعه این شهرستان‌ها تهیه، تنظیم و ابلاغ شود که کارشناسان ما در مجموعه معاونت اجرایی، سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های تخصصی و با هماهنگی استانداری خراسان جنوبی، طرح جامعی برای این دو شهرستان کم‌ برخوردار، تنظیم کردند.

تصویب ۵ هزار میلیارد تومان برای توسعه نهبندان و سربیشه

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: بر این اساس، بیش از ۵ هزار میلیارد تومان علاوه بر مصوبات سفر استانی به خراسان جنوبی، برای این دو شهرستان در نظر گرفته شد که در برنامه ۳ ساله اختصاص خواهد یافت و در زمینه اقتصادی، زیربنایی، عمرانی و فرهنگی هزینه می‌شود. 
 
سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت به توسعه این شهرستان‌ها عنایت ویژه‌ای دارد. رئیس جمهور، خراسان جنوبی را به‌طور کامل می‌شناسد و بر رفع محرومیت این استان تأکید دارد. تأکید رئیس جمهور این بوده است که طرح توسعه نهبندان و سربیشه، جدا از مصوبات سفر استانی تهیه شود. عدد ۵ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته، علاوه بر مصوبات دور نخست و دوم سفر استانی خواهد بود.
 
در این نشست، طرح‌های مختلف عمرانی مربوط به وزارت‌های راه و شهرسازی، نیرو، ارتباطات، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی، صمت، میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور و سازمان‌های حفاظت محیط زیست، صدا و سیما و تأمین اجتماعی و بانک‌ها بررسی شد. 
 
در پایان، بودجه اجرای این طرح‌ها تعیین و مقرر شد این بودجه‌ها در زمان مقرر، تخصیص یابد و طرح‌های عمرانی بر اساس جدول زمان‌بندی، اجرایی شود.

نظر شما