شناسهٔ خبر: 60478805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی مسائل و مشکلات حوزه آموزشی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه

نماینده شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ، در دیدار با وزیر آموزش و پرورش در خصوص مشکلات و چالش‌های آموزشی شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آقای نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش گفت: کمبودها، چالش‌ها و مشکلات حوزه آموزش و پرورش چه به لحاظ زیربنایی و چه به لحاظ مسائل آموزش و پرورش در دو شهرستان نهبندان و سربیشه مطرح و دستورات لازم گرفته شد.

وی با بیان اینکه یکی از موارد مورد بحث، استفاده از مدارس و دبیرستان‌های مطرح کشور برای بهبود کیفیت آموزش در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه به خصوص در مقطع متوسطه دوم بود، افزود: قرار شد از این ظرفیت برای افزایش کیفیت آموزشی در مدارس دو شهرستان حوزه انتخابیه مورد استفاده قرار بگیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از سال گذشته بحث رایگان شدن کتب درسی در حال پیگیری است گفت: متاسفانه قول‌هایی توسط مسئولین داده شده، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

آقای نخعی افزود: در این راستا سرپرست وزارت آموزش و پرورش قول داد در اولین فرصت، نشستی با معاون اول رئیس جمهور داشته باشند و اعتبارات لازم برای دریافت رایگان کتب درسی برای دانش آموزان مرزی استان را بگیرند.


وی در ادامه از بحث تبدیل وضعیت نیرو‌های خرید خدمات در استان و به طور مشخص در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه گفت: قول مساعد در این زمینه اخذ شد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه همچنین از گرفته شدن دستورات لازم در خصوص افزایش اعتبار سرانه مدارس دو شهرستان حوزه انتخابیه خود خبر داد.

آقای نخعی در پایان این گفتگو نیز از طرح موضوع برای ایجاد مرکزی برای دانشگاه فرهنگیان نیز خبر داد و افزود: مقرر شد در اولین جلسه هیات امنا دانشگاه این موضوع با نظر مساعد بررسی و تصویب شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مرکزی از دانشگاه فرهنگیان در شهرستان نهبندان ایجاد شود.

نظر شما