شناسهٔ خبر: 60803180 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هدف از برپایی نمایشگاه‌های مُد و لباس دسترسی به پوشاک مناسب برای همگان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : هدفمان از برپایی نمایشگاه‌های مُد و لباس این است که دسترسی به پوشاک مناسب در اختیار همگان قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اینکه در لایحه عفاف و حجاب ، سهم وزارت ارشاد چقدر تعیین شده است و چطور باید برنامه‌ریزی کند که این مشکل برطرف شود؟ گفت : این لایحه، به طور اساسی ، لایحه ای قضایی بوده است کما اینکه ما نیز در دولت مشارکت داشته ایم.

وی افزود: بنده و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نظرمان این بوده است که بخش مستقلی برای حوزه فرهنگی در نظر بگیرند و این پیشنهاد را نیز به مجلس ارائه دادیم، اما بنا این بود که پیش‌بینی موارد خاصی در این لایحه صورت بگیرد که در لایحه پیشنهادی اعمال نشد.

وزیر ارشاد با بیان اینکه توافق درباره تغییرات لایحه عفاف و حجاب در همان محدوده قضائی بوده و پیشنهاد و موارد جدید اضافه نشده است و استدلال معاونت حقوقی ریاست جمهوری همان لایحه ارسالی قوه قضائیه با تغییرات اندک در بخش قضائی بود، گفت: با این وجود، اخیراً در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه بسیار خوبی مبنی بر تشکیل قرارگاه مشترکی میان دستگاه‌های فرهنگی کشور صورت گرفت و معقتدیم عفاف و حجاب مسئله اصلی کشور ما نیست زیرا مردم عمیقاً به این مهم اعتقاد دارند.

اسماعیلی افزود: اخیراً نظرسنجی‌های جدید صورت گرفته است و از دوستان خواستم عین این نظرسنجی‌ها را منتشر کنند. براساس این نظرسنجی‌ها که مجموعه‌های مختلف آن را انجام داده اند ، حدود ۸۴ درصد از مردم کشور به رعایت قوانین عفاف و حجاب ابراز همراهی کرده اند و از دولت مطالبه دارند ، بنابراین ما نمی‌توانیم به این موضوع بی‌تفاوت باشیم و در قرارگاه فرهنگی این مسئله را اساساً فرهنگی می‌دانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سؤال که کارگروه مُد و لباس درباره ایجاد زمینه‌های تولید لباس مناسب در شرایط کنونی چه گام‌هایی برداشته است، گفت: هم‌اکنون در بیشتر شهر‌ها ازجمله قزوین و یزد بهترین نمایشگاه‌های مد و لباس برپا شده است و تا چند روز آینده در تهران و در تابستان پیش‌رو در همه کشور نیز پیش‌بینی و اجرایی خواهد شد.

 

نظر شما