شناسهٔ خبر: 60797447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امشب،

حرم مطهر امام مهربانی ها، سوگوار شهادت جواد الائمه(ع)

ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) امشب از دور و نزدیک خود را به بارگاه رضوی می رسانند تا این مصیبت بزرگ را به پیشگاه ثامن الحجج(ع) تسلیت و تعزیت بگویند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، در شب شهادت یگانه گل بوستان رضوی امام جواد(ع) مشهدالرضا(ع) به ویژه بارگاه منور امام هشتم علیه السلام یکپارچه در سوگ و اندوه است.حرم مطهر رضوی، سوگوار شهادت جواد الائمه(ع)

امشب، حرم ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) میزبان زائران دلسوخته‌ای است که رنج سفر را از راه های دور بر خود هموار کرده‌اند تا با تشرف به این صحن و سرای ملائک نشین، شهادت دردانه رضوی را به ساحت آسمانی این امام همام (ع) تسلیت بگویند.

امشب، زائران دلسوخته رضوی در طواف ضریح خورشیدگون امام رضا(ع)، فرزندش جواد الائمه(ع) را واسطه شفاعت و فیض قرار می دهند و برآورده شدن حاجاتشان را از آن امام همام می خواهند.

به مناسبت فرارسیدن ۳۰ ذی‌القعده سالروز شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت جواد الائمه(ع) به همت خادمان آستان قدس رضوی، کتیبه‌ها و پارچه‌های مشکی در گوشه و کنار این حریم قدسی نصب شده است.

نصب کتیبه هایی با عبارت‌های «یا جوادالائمه ادرکنی(ع)» و «یا جواد ابن الرضا(ع)» بر بالای ایوان‌های دو صحن اصلی انقلاب اسلامی و آزادی و همچنین دور ایوان‌ها، درب ورودی‌ها و سقاخانه، سوگ این امام همام را اعلام می‌کند.

پرچم‌های سیاه عزا نیز در صحن پیامبر اعظم(ص) حال و هوای حزن و سوگواری ایام شهادت امام جواد(ع) را در دل زائران و مجاورانی که برای عرض تسلیت به محضر حضرت رضا(ع) و شرکت در برنامه‌های این ایام به حرم مطهر رضوی مشرف ‌شده‌اند را دوچندان کرده است.

به همین مناسبت از عصر امروز مراسم سوگواری فرزند برومند امام هشتم(ع) در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد و  ذاکران اهل بیت علیهم السلام در رثای شهادت جانسوز امام جواد(ع) مرثیه خوانی کردند.

قرائت زیارت امین الله، سینه زنی، بیان احکام، سخنرانی و قرائت دعای امام رضا (ع) و امام زمان (عج) از دیگر برنامه های حرم مطهر رضوی است.

چایخانه های حضرت رضا(ع) نیز به مناسبت سالروز شهادت امام جواد(ع) آماده پذیرایی از ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) است.

همچنین تأمین اقلام مصرفی مورد نیاز همچون مُهر نماز و لیوان یکبار مصرف تا فرش‌آرایی و خدمات بخش صندلی‌های چرخدار و زائربرهای برقی  پیش‌بینی شده تا زائران در آرامش‌خاطر به حرم رضوی مشرف بشوند.

 

نظر شما