شناسهٔ خبر: 60804069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشهد الرضا در سالروز شهادت ابن الرضا (ع) سراسر ماتم و عزا

مشهدالرضا در سالروز شهادت ابن الرضا (ع) سراسر ماتم و عزا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مشهد مقدس به ویژه آستان ملکوتی رضوی در سالروز شهادت امام محمدمشهد الرضا در سالروز شهادت ابن الرضا (ع) سراسر ماتم و عزا تقی (ع)  یکپارچه در سوگ و اندوه است.

محبان اهل بیت (ع) دلسوخته و ماتم زده در مصیبت شهادت دردانه امام رضا (ع)  از دور و نزدیک خود را به این حریم کبریایی رسانده اند، مصیبت شهادت فرزند بزرگوار ولی نعمت خود را  به پیشگاهش تسلیت و تعزیت می‌گویند و با توسل به ساحت آسمانی حضرت  جواد الائمه (ع) برآورده شدن حاجاتشان را از آن امام همام طلب می‌کنند.

به همین مناسبت امروز و امشب ویژه برنامه‌هایی در حرم رضوی برگزار می‌شود.

برنامه‌های روز شهادت ابن الرضا (ع)

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: ویژه برنامه عزاداری صبح شهادت امام جواد (ع) ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و دکلمه خوانی آغاز شده است و با بیان احکام، گروه سرود «گلدسته‌های حرم»، شعر خوانی در وصف کرامات امام نهم شیعیان  و مدیحه سرایی و سینه زنیادامه خواهد یافت.

حجت الاسلام شریعتی نژاد افزود: زائران و مجاوران در بخش دیگری از این مراسم نورانی، از سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد بهره خواهند شد و پس از آن امیر عارف از مادحین حرم مطهر رضوی به روضه خوانی می‌پردازد.

وی گفت: بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر قرائت زیارت امام جواد (ع) و نوحه خوانی حاج سعید حدادیان برگزار می‌شود و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا باستانی پایان بخش مراسم صبح شهادت ابن الرضا (ع) خواهد بود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت:همچنین صبح شهادت ابن الرضا (ع) در قالب برنامه «حسینیه حرم»، مراسم سوگواری روز شهادت این امام همام از ساعت ۷ صبح در رواق دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی با قرائت زیارت امام جواد (ع) برگزار شد و در ادامه عزاداران از سخنرانی آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران بهره‌مند شدند.

عزاداری زائران رضوی در شام شهادت امام محمد تقی (ع)

حجت الاسلام حسین شریعتی نژاد افزود: همچنین مراسم شام شهادت این امام همام ساعت ۲۰ با قرائت زیارت امین الله با نوای رضا آتشبار از مداحان حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود و پس از دکلمه خوانی نوجوان سید علی اسماعیلی، عاشقان اهل‌بیت (ع) از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسین قرنی بهر‌ه‌مند خواهند شد.

وی گفت:  در بخش پایانی این محفل نورانی، نریمان پناهی و امیر کردی به مدیحه سرایی و حاج سعید حدادیان از مداحان مشهور کشورمان نوحه خوانی می‌کنند.

مراسم عزاداری شب شهادت امام جواد (ع) هم دیشب با حضور پر شور زائران و مجاوران با شور خاصی برگزارشد.

در شب شهادت دُردانه امام مهربانی‌ها همچنین اجتماع بزرگ زائران مجاوران و دسته‌های عزاداری در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار شد.

اراداتمندان جواد الائمِه (ع) پس از نماز مغرب وعشا در میدانِ شهدا گردهم جمع شدند و برای عرض تسلیت رهسپار حرم مطهر رضوی شدند و ارادت قلبی خود را از این مصیبت به، ولی نعمتشان ابراز  و در جوارِ بارگاه ملکوتیِ علی بن موسی الرضا (ع) برای فرزندِ بزرگوارش عزاداری کردند..

به مناسبت سالروز شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت جواد الائمه (ع) به همت خادمان آستان قدس رضوی، کتیبه‌ها و پارچه‌های مشکی در گوشه و کنار این حریم قدسی نصب شده است.

چایخانه‌های حضرت رضا (ع) نیز به مناسبت سالروز شهادت امام جواد (ع) آماده پذیرایی از ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) است.


نظر شما