شناسهٔ خبر: 60796467 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس جدید دادگاه عمومی بخش چهاردانگه منصوب شد

آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی بخش چهاردانگه استان تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی بخش چهاردانگه استان تهران با حضور حاجی رضا شاکرمی، قائم مقام دادگستری کل استان تهران، سید رضا سجودی معاون قضایی و منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان تهران، امام جمعه شهر چهاردانگه و مدیران محلی این شهر برگزار شد.

حاجی رضا شاکرمی، قائم مقام دادگستری کل استان تهران در این مراسم اظهار کرد: شهید بهشتی حقیقتا معمار دستگاه قضایی است که مظلومانه شهید شد و در توصیف بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) نیز شهید بهشتی، یک ملت بود.

وی بیان کرد: دو هدف مهم در قوه قضاییه دنبال می‌شود، هدف اول، سلامت قوه قضاییه و دیگری کارآمدی قوه قضاییه است.

قائم مقام دادگستری کل استان تهران گفت: دستگاه قضایی، چون متولی امر قضا و رسیدگی به تظلمات و مفاسد است، اول به سلامت درونی خود نظارت دارد و با هرگونه فساد و رانت که درون قوه قضاییه باشد، قطعا مبارزه می‌کند. 

شاکرمی ادامه داد: همه باید بدانند که کار در دستگاه قضایی با کار در دستگاه‌های اجرایی و سایر دستگاه ها متفاوت است؛ چون نوع کار، وظایف قانونی، مطالبات و انتظارات مردم نیز از دستگاه قضایی فرق دارد.

وی خطاب به مسؤولان و معتمدان شهر چهاردانگه حاضر در این مراسم تاکید کرد: با افزایش علم و آگاهی و دانش خود در راستای پیشگیری از وقوع جرم که یکی از وظایف مهم دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌ها و مسؤولان است، فعالانه تلاش و از فرصت نشست‌ها و جلسات برای افزایش علم و آگاهی مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند.

قائم مقام دادگستری کل استان تهران تصریح کرد: هدف قانونگذاری در جمهوری اسلامی برای اعتلای دستگاه قضایی این بود که اصلاح ذات البین شود، یعنی صلح و سازش و خشکاندن ریشه دعوا و ناآگاهی در بین مردم به صورت یک فرهنگ اسلامی و اخلاقی توسعه یابد.

شاکرمی افزود: موضوعات مهم مربوط به حقوق عامه مربوط به حقوق مردم مورد پیگیری رئیس دادگاه بخش قرار گیرد و در جایی که نیاز است رئیس حوزه قضایی به عنوان دادستان پیگیر حقوق مردم باشد؛ از جمله موضوعاتی مانند تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی که در این شهرستان نیز به چشم می‌خورد.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به مسئله شناخت زمینه‌های جرم در حوزه بخش چهاردانگه، تصریح کرد: افزایش اعتماد و رضایت مندی مردم نیز بسیار مهم است و باید مورد توجه رئیس جدید حوزه قضایی بخش چهاردانگه باشد.

در این مراسم از خدمات محمدصادق رفیعی تقدیر و در ادامه مهدی سواد کوهی، به عنوان رئیس جدید دادگاه عمومی بخش چهاردانگه حکم انتصاب خود را از قائم مقام دادگستری کل استان تهران دریافت کرد.

پایان پیام/

نظر شما