شناسهٔ خبر: 68125981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجلیل از ۳۶ برگزیده سوگواره هنری آیینی تکیه ملت

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۵ پایتخت با تاکید بر اهمیت نقش یادگیری یک رشته هنری توسط نوجوانان در شکوفایی خلاقیت آنان گفت: مهارت‌های هنری با فراهم کردن فرصت‌هایی برای آزمایش‌ایده‌های جدید، روش‌های جدید تفکر و حل مساله، رشد ذهنی را در نوجوانان تقویت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، محمد شیری روز شنبه در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان سوگواره هنری آیینی «تکیه ملت» افزود: هنر محرک خلاقیت و مهارت‌های حل مساله است و فراگیری هنرهای مذهبی نظیر رشته‌های هنری ارائه شده در سوگواره «تکیه ملت» علاوه بر مقبولیت دنیوی پاداش اخروی را نیز در بر دارد.

وی بروز استعداد هنرمندان نوجوان، جلب مشارکت‌پذیری افراد نخبه را از اهداف اصلی این طرح برشمرد و ادامه داد: سوگواری هنری - آیینی تکیه ملت در هشت رشته اصلی ابتهال خوانی، مرثیه و روضه خوانی، چهارپایه خوانی، تعزیه و در چهار بخش فرعی با استقبال بیش از ۸۰۰ نوجوانان دهه هشتادی برگزار شد.

رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه مراسم اظهار کرد: تاریخ نشان داده در فرصت کوتاه زندگی آن اثری که از ما در این دنیا به یادگار می‌ماند تا زمانی که باقی باشد، نام و یاد ما نیز زنده خواهد بود.

سیداحمد علوی افزود: آغاز سوره‌ها به نام خدا؛ یعنی باقی‌ترین، جاری‌ترین و ازلی‌ترین موجود در این عالم؛ خداست و اگر به نام او کاری را انجام دهیم همیشه روزگار، ماندگار خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات نوعی عرض ارادت به ساحت مقدس سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است اظهارامیدواری کرد: ثمره این اتفاق خوب سال‌های سال برای شهروندان منطقه ۱۵ و کل شهر تهران جاری و ساری باشد.

مهدی مالمیر، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه نیز با اشاره به اینکه سوگواره هنری آئینی «تکیه ملت» با حضور و استقبال بیش از ۸۰۰ نوجوان دختر و پسر ۱۰ تا ۱۸سال در باب‌الرضای تهران برگزار شد، تاکید کرد: ۵۰۰ نفر از این تعداد طی چهار روز با هم به رقابت پرداختند و در نهایت با نظر هیات داوران ۳۶ نفر از نوجوانان شامل افراد برتر هر رشته به مسابقات پایانی مناطق ۲۲‌ گانه تهران راه یافتند.

آیین اختتامییه سوگواره تکیه ملت در منطقه ۱۵ تهران با حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه ۱۵ و دبیر ستاد سمن‌های شورای اسلامی شهر تهران با اجرای برنامه‌هایی نظیر تعزیه، مداحی، گروه همخوانی، سخنرانی برگزار و در پایان از منتخبین این رویداد تجلیل شد.

نظر شما