شناسهٔ خبر: 60776788 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برنامه هفتم؛

اولین جلسه بررسی لایحه برنامه هفتم در کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع

در جلسه کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، کلیات لایحه برنامه هفتم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما در این جلسه، گزارش مبسوط کمیته اقتصادی این کمیسیون در خصوص اهداف کلان اقتصادی برنامه هفتم، چالش‌های موجود، فرصت‌ها و تهدیدات تاثیرگذار در اقتصاد ایران ارائه شد و در ادامه کاستی‌ها و نواقص این لایحه از قبیل «حجیم بودن متن لایحه»، «عدم انسجام»، «عدم توجه به اقتصاد غیردولتی» و «بهبود شرایط محیط کسب و کار» و کم توجهی به «چالش‌های اقتصادی ۱۰ ساله آینده ایران و جهان»، مورد بررسی قرار گرفت.

محسن رضایی در این جلسه، با اشاره به تلاش دولت برای استفاده از تجربیات متخصصان اقتصادی در جمع آوری این لایحه، گفت: نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که برنامه ریزی‌های اقتصادی باید در جهت چشم انداز ترسیم شده کشور شکل بگیرند و از سوی دیگر بودجه کشور نیز باید در جهت تحقق این برنامه ها، تخصیص یابد که این روند در وضعیت کنونی رعایت نمی‌شود. از اینرو در برنامه ریزی‌ها باید به یک نظم منطقی برسیم که خلاء آن احساس می‌شود.

وی افزود: ضروری است نواقص این لایحه از بعد انطباق با سیاست‌های کلی که جزء وظایف هیئت عالی نظارت مجمع است استخراج شود و نیز نظرات و پیشنهادات کمیسیون‌های اقتصادی و زیربنایی و تولیدی را که در چهارچوب وظایف مجمع نیست، ولی مفید و ارزشمند است را به صورت مشاوره و مکتوب در اختیار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دهیم.

نظر شما