شناسهٔ خبر: 60718478 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار بوشهر:

برنامه نمایشگاه‌های صنایع دستی در استان بوشهر تدوین شود

بوشهر - ایرنا - استاندار بوشهر گفت: نمایشگاه‌های صنایع دستی فرصتی برای معرفی هنر دست فعالان این بخش به شمار می‌رود در همین ارتباط تدوین برنامه برپایی این نمایشگاه‌ها برای نیمه اول و دوم سال ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز چهارشنبه در نشست با صنعت‌گران، هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی و هنری استان بوشهر به مناسبت ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی اظهار کرد: باید از نمایشگاه‌های صنایع دستی بعنوان فرصتی برای معرفی هنر دست صنعتگران این استان و آشنایی و خرید هدایای دستگاه‌های دولتی از این نمایشگاه‌ها استفاده شود.

وی افزود: در همین زمینه با برپایی منظم نمایشگاه‌های صنایع دستی باید از فرصت نمایشگاه‌ها برای خرید محصولات صنایع دستی بهره لازم برده شود.

استاندار بوشهر همچنین بر ضرورت ایجاد کارگروه صنایع دستی و مشاغل خانگی در ذیل شورای مدیریت و برنامه‌ریزی برای احصا و برطرف کردن مشکلات این بخش تاکید کرد.

برنامه نمایشگاه‌های صنایع دستی در استان بوشهر تدوین شود

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه صنایع دستی از جمله بخش‌هایی است که با سرمایه‌گذاری کم امکان ایجاد فرصت‌های شغلی زیادی دارد می‌طلبد با راه‌اندازی کارگروه صنایع دستی و مشاغل خانگی مشکلات فعالان این بخش به صورت شهرستانی شناسایی و برای برطرف کردن آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

استاندار بوشهر گفت: دستگاه‌های حامی و دولتی باید به جد از فعالان صنایع دستی و کارآفرینان حمایت کنند.

وی تاکید کرد: حمایت دستگاه‌های دولتی باید در قالب تفاهم‌نامه نوشته و تبدیل به برنامه اجرایی شوند.

استاندار بوشهر با اشاره به تفاهم مثبت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با صندوق بیمه کشاورزی و روستائیان گفت: رفع مشکل بیمه فعالان صنایع دستی از جمله اولویت‌هایی است که باید به آن پرداخته شود.

ضرورت راه‌اندازی بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی در استان بوشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: یکی از مهمترین مشکلات فعالان صنایع دستی در استان نبود مکان مناسب و دائمی برای ارائه محصولات‌شان است در همین ارتباط باید زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی بازارچه و نمایشگاه دائمی دراستان فراهم شود.

اکبر پورات اظهار کرد: در همین ارتباط با دستور ویژه استاندار بوشهر به دنبال راه‌اندازی و ایجاد بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی و هنری برای فروش و عرضه محصولات در استان هستیم که باید برای تحقق آن سرعت بیشتری داده شود.

برنامه نمایشگاه‌های صنایع دستی در استان بوشهر تدوین شود

وی افزود: همچنین صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و سایر دستگاه‌های اجرایی با خرید محصولات هنرمندان و فعالان صنایع دستی در استان از آنها حمایت ویژه داشته باشند.

پورات اضافه کرد: در بحث بیمه کارآفرین صنایع دستی و سایر بخش‌ها به طور جدی در حال پیگیری هستیم و همچنین به دنبال ارائه تسهیلات با سود کم برای اشتغال‌زایی و توسعه کارآفرینی در این حوزه هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر استفاده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از ظرفیت اداره کل فنی و حرفه‌ای برای آموزش کارآفرینان و هنرمندان گفت: از کارآفرینانی که از زنان سرپرست خانوار حمایت و شرایط اشتغال آن‌ها را فراهم می‌کنند حمایت ویژه‌ای می‌شود.

وی یادآورشد: صنعت‌گران و هنرمندان صنایع دستی و هنری استان تاکنون افتخارات ارزنده و اقدامات هنری ارزشمندی در سطح استان، ملی و منطقه‌ای کسب کرده‌اند که می‌بایست از آنان قدردانی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: کسب ۲۰ نشان ملی و مرغوبیت و مهر جهانی از جمله افتخارات ارزشمند فعالان حوزه صنایع‌دستی و هنری استان بوشهر است که می‌بایست بیش از گذشته از حوزه صنایع دستی و هنری و هنرمندان این بخش حمایت و پشتیبانی شود.

انعقاد قرارداد خرید ۱۷ میلیارد تومان محصولات صنایع دستی از سوی صنایع

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: سال گذشته نمایشگاه صنایع دستی با هدف خرید تضمینی محصولات صنایع دستی از سوی صنایع فعال در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی برپا و در همین ارتباط پنج میلیارد تومان کالا خریداری شد.

اسماعیل سجادی منش اظهار کرد: افزون براین صنایع استان به ارزش ۱۷ میلیارد تومان قرارداد خرید کالاها و محصولات صنایع دستی با فعالان حوزه صنایع دستی استان بوشهر منعقد کردند.

به گفته سجادی‌منش تلاش می‌شود با همکاری شرکت‌های پتروشیمی، نفت و گاز تا قبل از شهریور ماه دومین نمایشگاه خرید تضمینی محصولات صنایع دستی در استان برپا شود.

برنامه نمایشگاه‌های صنایع دستی در استان بوشهر تدوین شود

وی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی به میزبانی شرکت مجمع گاز پارس جنوبی در جم از جمله نمایشگاه‌های صنایع دستی است که به زودی در شهر جم راه‌اندازی می‌شود.

نظر شما