شناسهٔ خبر: 60710596 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای طرح توانمندسازی در 101 محله کم برخوردار آذربایجان شرقی

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اجرای طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار نیازمند انسجام، وحدت و حرکت ایثارگرانه است.

صاحب‌خبر -

اجرای طرح توانمندسازی در 101 محله کم برخوردار آذربایجان شرقیبه گزارش خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی، تراب محمدی در جلسه هماهنگی استانی طرح توانمندسازی ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار کشور در تبریز با تاکید بر اینکه توانمندی محلات کم برخوردار از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند اظهار کرد: طرح ۲۰۲۰ یک طرح مبارک بوده طرحی است که برای محرومیت زدایی لازم است.
وی با اعلام اینکه با بررسی‌های انجام شده ۲۰۲۰ محله کم برخوردار در کشور شناسایی شده است گفت: ۱۰۱ محله در آذربایجان شرقی انتخاب شده که ۳۶ مورد آن مربوط به تبریز است و اگر برنامه ریزی‌های لازم توسط دستگاه‌های متولی انجام شود، همکاری و حمایت‌های لازم در استان صورت خواهد گرفت.
وی افزود: چهار دستگاه ستاد اجرایی فرمان امام، هلال احمر، بهزیستی و کمیته امداد به عنوان متولی در این طرح انتخاب شده اند و سایر دستگاه‌ها خدمات خود را در این چارچوب ارائه خواهند داد.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: هر خدمتی که بتواند در جهت محرومیت زدایی مناطق و خدمت به انسان‌هایی که در آنجا سکونت دارند ارائه شود، جزو محور‌های طرح ۲۰۲۰ خواهد بود.  
وی توسعه مسکن، اشتغال، ورزش، بیمه سلامت و … جزو فعالیت‌های طرح ۲۰۲۰ بیان کرد.
محمدی به شهرستان‌های هدف این طرح اشاره کرد و گفت: این طرح در شهرستان‌های تبریز، مراغه، میانه، مرند، سراب، اهر، چاراویماق، بناب، هشترود، هریس و عجب شیر اجرا خواهد شد.
معاون استاندار آذربایجان شرقی به اهمیت آموزش این طرح پرداخت و گفت: کار اصلی در حوزه آموزش و افرادی که ترک تحصیل کرده اند و یا از امکانات تحصیلی مناسب برخوردار نیستند بوده و اجرای آن بر عهده آموزش و پرورش است.


 

 

نظر شما