شناسهٔ خبر: 60694695 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اوکراین تانک بیشتری از آلمان می‌خواهد

معاون وزیر خارجه اوکراین خواستار حمایت تسلیحاتی و ارسال تانک بیشتر از آلمان شد.

صاحب‌خبر -

اوکراین تانک بیشتری از آلمان می‌خواهدبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ، «آندری ملنیک» معاون وزیر خارجه اوکراین، در مصاحبه با نشریه آلمانی «تاگشپیگل» (Tagesspiegel) گفت که اوکراین به حمایت بسیار قوی تری از غرب نیاز دارد که اکنون دریافت می‌کند.

ملنیک تا جولای سال گذشته سفیر اوکراین در برلین بود، اما پس از یک سری اظهارات بحث برانگیز، از جمله دفاع او از «استپان باندرا» ملی‌گرای اوکراینی که در طول جنگ جهانی دوم با نازی‌ها همکاری می‌کرد، برکنار شد، اکنون او در بخشی از این مصاحبه گفت: «اوکراین در بحبوحه نبرد‌های شدید با روسیه به زره‌های آلمانی بیشتری نیاز دارد.»

این درخواست پس از آن مطرح می‌شود که مسکو مدعی شد چندین تانک لئوپارد ساخت آلمان را منهدم کرده و در عین حال تلاش‌های مکرر کی‌یف برای نقض خطوط روسیه را دفع کرده است.

ملینک پیشتر که سفیر اوکراین بود در مصاحبه‌های خود با اظهارنظر‌های توهین‌آمیز تیتر یک روزنامه‌ها می‌شد، اما اکنون که خواستار تانک‌های لئوپارد آلمان است در این مصاحبه گفت: «ارتش اوکراین نیاز فوری به تانک‌های جنگی غربی، خودرو‌های جنگی پیاده نظام و سایر زره‌های دیگر دارد. هر تانک لئوپارد ۲ در حملات ما ارزش طلایی خود را دارد. برلین بیش از ۳۰۰ تانک از این نوع را در زرادخانه خود دارد، ارتش آلمان می‌تواند خیلی بیشتر از ۱۸ تانک لئوپارد ۲ را به آلمان بفرستد. تعداد تانک‌های لئوپارد ارسالی به اوکراین می‌تواند ۳ برابر شود بدون آنکه توانایی آلمان در دفاع از خود کاهش یابد.»

این مقام همچنین خواستار ارسال دیگر تجهیزات آلمان به اوکراین شد و گفت: «آلمان علاوه بر تانک می‌تواند ۶۰ خودروی جنگی پیاده نظام «ماردر» (IFV) به کی‌یف بفرستد. آلمان در مجموع ۴۰ فروند IFV از این نوع را به اوکراین ارسال کرده است، در حالی که قول عرضه ۲۰ فروند دیگر را در آینده نزدیک داده است.»

این درخواست مورد استقبال چندین سیاستمدار آلمانی از جمله «رودریش کیزوتر» و «مارکوس فابر» قرار گرفت و آن‌ها گفتند که این تجهیزات می‌تواند به اوکراین کمک کند تا خسارات خود را پوشش دهد.

ساعاتی پیش نیز ستاد کل نیرو‌های مسلح اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال آغاز ضدحملات کی‌یف، حملات روسیه در خط مقدم این کشور تشدید شده است.

 

نظر شما